Chet
Avslutat medlemskap
Jimpawa skrev:
Hur motiverar du rena skiten?
eller... "i mina ögon!"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jimpawa skrev:
Hur motiverar du rena skiten?
Kalle_B skrev:
men niklas... jag erkänner att ajg ska aldrig mer säga "skit" när jag menar "inte tycka om" men att säga som du gör att pressfoto är ju så svårt.. därför så ska man inte säga si o så.. vad är det för snack? avfärda bilder får jag väl göra om ajg vill? hur mkt pressfoto det än är.. och hur svårt det än är?
thegerstrom skrev:
jag är hemskt nyfiken på att se bättre bilder här på fotosidan. länka gärna!
Arleklint skrev:
Som jag ser det är det ok att kritisera bilder utan att visa på bättre alternativ.
Dock är det alltid bra att peka på vad som brister i bilden/bilderna
Märkligt nog ser han betydligt mer normal ut i tumnagelvyn. Det drabbar även andra bilder som balettbilden. Fast inte alltid. Skumt.bEPH skrev:
ser ju ut som värsta apan med sin utdragna breda käft och öron
thegerstrom skrev:
jag hugger inte.
jag är nyfiken, tycker du att diskussionen går får långt är du välkommen att lämna den.
Arleklint skrev:
Ser du någon brist i någon bild?
thegerstrom skrev:
jag tycker alla bilderna är mer eller mindre bra. vissa är fantastiska!
Arleklint skrev:
Är dom "världens bästa"?
Kalle_B skrev:
Det jag refererar till är att dessa bilder skulle alltså vara världens bästa foton 2005 antar jag. Som någon innan sa så är det isåfall enbart pressfoton til latt börja med. Vissa av dom är riktigt bra som jag också sa. Men vissa var det inget speciellt med alls.. och då ska dom trots allt vara dom bästa i världen! Jag anser isåfall att många bilder på FF är mycket mycket bättre.
När jag tittar på en bild tittar jag inte bara på motivet utan även mkt mer runt om.
Att fotografera en person som blir uttdragen av 2 militärer är kanske en stark bild, men inte fan är den bäst i världen. Man får allt ha lite perspektiv på saker o ting.
thegerstrom skrev:
kalle, snacka om att kasta sten i glashus.
fantastiska bilder förövrigt.
skulle vara intressant att få veta vad du tycker är en bra bild i jämförelse. de bilder du laddat upp här?
Highweiss skrev:
Kanske du vänligen kunde kasta skit på Aftonbladet - tidningen som är känd för sina exakta och faktabaserade rubriker - istället för att kasta skit på några av världens skickligaste pressfotografer!?
Arleklint skrev:
Nicklas:
Ingen har sett alla bilder i världen, men det känns fel att du dissar någon som kritiserar Aftonbladets bildval för att han inte gör bättre bilder själv.
Jag tror det är bra för alla att kritisera alla bilder. Det utvecklar oss.
Jag tror också det är bra för "proffsen" att få kritik från alla håll. Det utvecklar dem.
Detta med tanka på det du skrev:
Highweiss skrev:
Kanske du vänligen kunde kasta skit på Aftonbladet - tidningen som är känd för sina exakta och faktabaserade rubriker - istället för att kasta skit på några av världens skickligaste pressfotografer!?