Annons

Tjejer som fotar sig själva

Produkter
(logga in för att koppla)
arleklint skrev:
Då vet vi kanske var skon klämmer... är det "bögnojja" (ursäkta uttrycket) som hindrar män att göra självporträtt? Frågan er allvarligt menad!

ÄÄÄ gå och lägg er! Vad är det för fel att vara homosexuell nu då? Ni kan ju göra en ny tråd där ni ställer fråga varför är man homosexuell... Asså jag tänker inte fortsätta denna diskussion, för den har spårat ur totalt. Började med att varför tjejer fotar sig själva och slutar i att man är homosexuell om man tar ett självporträtt av sig själv....Va? Lyssna på er själva... det är fan patetiskt. Sen kanske man kan ställa någorlunda väsentliga frågor i ett forum som detta, blir lätt Nä, jo.

MVH Jonas... Inget illat menat.

JonasH84 skrev:
ÄÄÄ gå och lägg er! Vad är det för fel att vara homosexuell nu då? Ni kan ju göra en ny tråd där ni ställer fråga varför är man homosexuell... Asså jag tänker inte fortsätta denna diskussion, för den har spårat ur totalt. Började med att varför tjejer fotar sig själva och slutar i att man är homosexuell om man tar ett självporträtt av sig själv....Va? Lyssna på er själva... det är fan patetiskt. Sen kanske man kan ställa någorlunda väsentliga frågor i ett forum som detta, blir lätt Nä, jo.

----------
Men lilla gubben då. VILL du missförstå eller?
/Micha

JonasH84 skrev:
ÄÄÄ gå och lägg er! Vad är det för fel att vara homosexuell nu då? Ni kan ju göra en ny tråd där ni ställer fråga varför är man homosexuell... Asså jag tänker inte fortsätta denna diskussion, för den har spårat ur totalt. [klipp]

Jag respekterar homosexualitet och ingen har sagt att han/hon inte gör det. Jag undrade om rädslan för att uppfattas som homosexuell var en orsak till att män inte gör självporträtt i samma grad som kvinnor. Vad tror du?

JonasH84 skrev:

Är du verkligen allvarlig nu? Jag kanske börjar bli gammal så min ironiradar börjar bli kass..Annars råder jag dig till att läsa igenom tråden en gång till för jag förstår verkligen inte vad du pratar om..När var du förresten med i diskussionen?
MVh Erik, menar heller inget illa

JonasH84 skrev:

Men det är ingen som sagt att det är fel att vara homosexuell...det kallas "diskussion"

Asså jag fattar ochså att ni är nyfikna varför tjejer tar självporträtt =). Svaret är väl ganska enkelt, dom vill väl vissa upp sig offentligt.

MVH Jonas...hehe

JonasH84 skrev:
ÄÄÄ gå och lägg er! Vad är det för fel att vara homosexuell nu då? Ni kan ju göra en ny tråd där ni ställer fråga varför är man homosexuell...

Spännande reaktion!
Jag uppfattar det som att du projicerar egna uppdämda känslor i det här inlägget, eller att du helt enkelt bara skummade inlägget, hittade ett laddat ord, och att detta sedan åkte berg-och-dalbana mellan olika associationscentrum i hjärnan och på något magiskt sätt resulterade i ett ogrundat och aggressivt "goddag yxskaft"-svar.

Lite illa ment,
Pontus

LOTTA SKREV:

"Jag tror iaf att positivt tänkande är bästa medicinen för att slippa nå det totala mörkret, och dessutom tror jag på kreativitet som att framställa t e x mörka dikter, bilder e t c som en sorts terapi."

positivt tänkande är inte fel och visst påverkar det hur man tänker. jag tror bara man ska jäkligt försiktig när man talar om "mörker". det finns många olika slags mörker och många bottnar i detta. nu kanske vi inte ska fastna i just denna diskussion, det kanske är utanför tråden, men det är ganska mkt gnäll på de sk "lyckopillren" tex och det finns mkt kritik som är befogad, samtidigt så har det hjälpt många människor att komma över vattenytan, det är svårt att vara positiv om man liksom inte ens har huvudet ovanför vattbnet menar jag.

jag menar inte att anklaga dig eller så, det var inte direkt riktat till dig utan alla, att man tänker negativt är tex en del av depression. det är ju på det hållet också menar jag, att depressionen påverkar tankarna, precis som tankarna påverkar hur man mår. att man tänker negativt kan lika gärna vara ett symtom som "källan" till att man mår som man mår.

jag vill nog bara säga att det är svårt det här.
jag är nog lite extra känslig för detta ämne.

arleklint skrev:
Jag tolkar det så att du INTE vill visa upp dig ;) hehe

I alla fall inte i solljus. Det skulle innebära en avsevärd risk för omedelbar förstening, om Lottas teori stämmer.

Är det någon som vill försöka återupprätta den intellektuella nivån i den här tråden, så säg till, så ska jag sluta.

/Pontus

Jag tar självporträtt av olika anledningar, men en lite ovanlig sådan är att vi har ganska dåligt med speglar. Jag har ofta försökt få min sambo att gå med på att köpa en stor spegel där man ser hela sin kropp. Men än så länge har jag inte lyckas.

Så om jag vill se hur jag passar i några kläder så är mitt enda val att ta en bild på mej själv.

(ska kanske tilläga att jag har en digitalkamera... annars skulle det blir ganska jobbigt. *Ler*

aliceiunderlandet skrev:
Så om jag vill se hur jag passar i några kläder så är mitt enda val att ta en bild på mej själv.

(ska kanske tilläga att jag har en digitalkamera... annars skulle det blir ganska jobbigt. *Ler*

Ah! Nu förstår jag varför det tog sån evinnerlig tid för min fd flickvän att byta klänning! Jag skulle köpt henne en digitalkamera, så hon slapp slabba i garderoben!

/Pontus

Nu skall inte Pontus vara avig mot Liisa bara för att uppklädningar skulle provats ut med minst två veckors framförhållning i den tidigare analoga världen bara för att Pontus flickvän lider av garderobsvirus.

Värst var det när hon kom ut med klänningen täckt av kemikalier och glatt utropade "Den ska jag ha!" Bara att börja om igen...

/Pontus

ANNONS
Spara upp till 11400 kr på Canon-prylar