Anders Östberg
Guest
Jo jag förstod det, Jag tror AB är riktiga hycklare och med stor dubbelmoral.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kärnan i hela mitt resonemang är egentligen en rädsla för förändring av ett synsätt. Aftonbladet har gjort något så inihelvetes dumt. Och det kan man göra. MEN hela deras beteende efteråt tyder på att de gör detta medvetet. I annat fall skulle ansvarige utgivaren skällt ut den som plockade bilden från Facebook och bett Holmström om ursäkt. Detta har inte skett. De har fått massor med brev, de har avböjt att delta i offentliga diskussioner kring detta, de har avböjt att kommentera. De kanske hoppas på att ingen bryr sig om ett halvår. Det brukar ju vara så.
Detta rör oss alla. Starta en du! Jag skriver på! Jag har öppnat en grupp på Facebook:
http://www.facebook.com/home.php?sk=group_177366352301337&ap=1
Det kommer ju en ny lag mot "kränkande bilder" snart. Detta kan ju kännas tryggt och att ingen privatperson ska behöva råka ut för obehagligheter mer...
Men vad händer om en tidning knycker en fullt ok privatbild och beskär den så den blir kränkande och lägger ut den i tidningen och på nätet? Åker fotografen dit för kränkning och tidningen klarar sej undan med en symbolisk ersättning till fotografen för bildstöld?
...
Jag känner flera personer som högt deklarerar att de aldrig köper kvällstidningar men som jag ändå ser inne på aftonbladet.se titt som tätt.
...
Glöm inte att det inte bara är lösnummersköpare som ger klirr i ABs kassa utan även besökare till deras sajt. Jag känner flera personer som högt deklarerar att de aldrig köper kvällstidningar men som jag ändå ser inne på aftonbladet.se titt som tätt. Och ställer man samman besökssiffror och tidningsupplaga så förstår man varför AB tycker de är inne på rätt väg.