interpix
Aktiv medlem
elbe skrev:
Tror jag skrev att det "knappt" fungerar över 300 mm. (I en annan tråd resonerade vi fram nackdelarna med SR i juset)
Bra, då kan du kanske percisera vad som händer vid 300mm?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
elbe skrev:
Tror jag skrev att det "knappt" fungerar över 300 mm. (I en annan tråd resonerade vi fram nackdelarna med SR i juset)
papi skrev:
Intressant, har du en källa till ditt påstående Leif?
Väl medveten om att det inte kommer att hjälpa försöker jag lite fint påpeka att du kanske inte riktigt ser verkligheten genom ett par objektiva glasögon utan mer som du vill se den själv. Det är inte menat som ett personangrepp men det är faktiskt rätt kul att se din argumentation. Inte ens de mest fanatiska Nikonisterna eller Canonjärerna brukar vara så extrema.Roland Mabo skrev:
vad är det som du försöker säga egentligen?
Den "ursäkten" handlar om att "PENTAX-DA* 50-135mmF2.8ED [IF] SDM" har haft större orderingång än de klarat av att hantera. Min kommentar gällde det du skrev tidigare:
Jag tog för givet att du menade kameraförsäljning, framförallt eftersom man sällan mäter marknadsandelar efter hur många zoom-objektiv man säljer till befintliga kunder. Det var också först senare som du nämnde att "även DA Star objektiven har redan idag en bokningslista som överträffar vad Pentax marknadsekonomer trodde att de kunde sälja" (vad nu marknadsekonomerna skulle ha med saken att göra).Pentax skulle kunna sälja mycket mer än vad de gör idag, för problemet är att Pentax inte hinner tillverka lika mycket som marknaden trängtar efter. Pentax jobbar givetvis på att öka produktionskapaciteten. Både K10D och k100D har blivit större sucéer än vad Pentax beräknade
Roland Mabo skrev:
Ok, vad menar du med "knappt" fungerar över 300mm? Och var har du fått det ifrån att det "knappt" fungerar?
Var har du fått det ifrån att ambitionerna att bli stora saknas hos Pentax?
Hälsar
R
Roland Mabo skrev:
Ok, vad menar du med "knappt" fungerar över 300mm? Och var har du fått det ifrån att det "knappt" fungerar?
Var har du fått det ifrån att ambitionerna att bli stora saknas hos Pentax?
Hälsar
R
macrobild skrev:
Innan du hoppar på denna man och hans påstående kan jag få ett svar om hippa människor och Samsung och Pentax vunna andelar av fd Östeuropeiska avhoppare till Pentax från Canon
Mikael
elbe skrev:
http://www.pentax.se
Skakreduseringen fungerar sämre med längre brännvidd för att svara på de andra inlägget.
Kommmer du ihåg detta?
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=80540&perpage=15&pagenumber=4
elbe skrev:
Skrev om deras låga ambitionsnivå i det tidigare inlägget och förklarade varför..
papi skrev:
Bra tråd där det framgår att att det *inte* finns några fysiksa hinder för sensorbaserad stabilisering på längre brännvidder. Jag fick intrycket av att du förtod det i den tråden.
Du påstår att Pentax system fungerar sämre över 300mm och då vore det väl på sin plats om du kan backa upp det?
elbe skrev:
Om jag inte minns fel så kom vi fram till en maximal fysisk gräns på 3-400 mm där jag var generösast mot tekniken.
papi skrev:
Jag föreslår att du läser tråden en gång till och speciellt då Lennart Nilsson inlägg som på ett förståeligt sätt förklarar att en sådan gräns inte finns.
J.Paul skrev:
Jag vågar påstå att det är många unga som köper Samsung, och unga är ju hippa
Nej, men prestigetänkandet finns där för unga också. Det väldigt många unga om köper saker för märket.fjalstal skrev:
Många av dagens unga har inte samma tunga bagage av inarbetade "klassiska" varumärken som vi äldre. Det är naturligtvis bra. Dom slipper gamla sura föreställningar om att t ex Canon är för sportfoto, Nikon för kreativt lagda och Hasselblad för riktiga fotografer...
Dom struntar också oftast i var grejerna är tillverkade. Inte skryter ju gärna de med de gamla "fina" varumärkena som preferens med att deras grejer är gjorda i t ex Malaysia. De flesta yngre ryr sig inte om sånt, utan kan glatt skryta med att just ha köpt t ex en Samsung-mobil.
Hur länge håller Pentax gamla "cred" liv i Pentax-märket, oavsett hur bra kamerorna eller dess bildstabilisering nu är?
elbe skrev:
Då tolkar vi nog tråden lite olika du o jag...