timofej
Aktiv medlem
Det har jag aldrig påstått. Spotmättande fågelfotografer föredrar nog VR objektiv. ;-) Må de betala för det.jorgene skrev:
Din sko klämmer primärt för att du, liksom Mabo och andra, inte kan acceptera att "den billigaste" och/eller den "mest rationella" lösningen inte är detsamma som den *bästa* lösningen för alla fotografer.
Jag känner ingen behov för stabiliserad sökarbild för den typ av fotografi jag gör. I alla fall om det ska kosta extra. Men jag kan tänka mig att för vissa är det viktigt.jorgene skrev:
Som jag skrev till Mabo här ovan: det är inte rationellt av en fotograf att köpa en sensorbaserad lösning om man t.ex. anser sig vara i behov av stabiliserad sökarbild och de uppenbara fördelar detta innebär.
Vad är det för fel med det? Må proffsen betala för det lilla extra som prooptik ger. Jag tror också att omsättningen i konsumentklassen är mycket högre än i prosegmentet.jorgene skrev:
Skon klämmer också för att ni hela tiden har amatörfotografens och hobbyistens syn på det hela.
Jag hoppas också på det. Dock den smarta marknadsföringen som många går på samt de storas överlägsenhet kan göra att det dröjer. Dessutom finns det faktiskt andra kvaliteter i N/C system som jag tycker är såpass viktiga (för mig) att jag håller mig fast vid Nikon ett tag till. Här pratar vi väl bara om bildstabiliseringen eller hur? ;-)jorgene skrev:
Men, som jag sa, visar det sig trots altt att sensorlösningen är så mycket bättre/mer rationell/bättre för kunden, så kommer detta otvetydigt att visa sig i försäljningsstatistiken.
Och var vänlig tillskriv inte mig något jag aldrig sagt. Jag vet nog bättre var min sko klämmer. ;-) Jag beskrev det i varenda post ovan men du har inte bemött det än. Jag undrar vad du tycker om valfriheten av objektiv? Bidrar AS i huset till det eller inte? För mig är det oerhört mycket större faktor än stabiliserad sökarbild.