Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
eosguy skrev:
10.000kr är inte speciellt mycket pengar för en person/familj med normal inkomst.
Då lever du uppenbarligen i en annan verklighet än många svenskar. Canons lösningar kostar över 17 000 spänn, Pentax lösning strax över 7 000 kr. 17 000 kr är för vanliga Svenssons mycket mer än 7 000 kr. Det kanske är "inte speciellt mycket" för dig, men uppenbarligen tillhör du inte vanliga Svenssons. Jag har fasta utgifter på 10 000kr i månaden, det är hyra, försäkringar, el, CSN och olika avgifter etc. Efter att mat och sådant är betalt, så har jag knappt 1 000 kr i månaden att röra mig med. Jag har ett singelhushåll och jag har inga barn, jämför med ensamstående med barn, de får knappt någonting alls över i månaden. Detta är mångas verklighet. Och om du studerar så vet du ju att det man får från CSN inte är särskilt fett.
Jag varken röker eller dricker, jag är vegan så dyrt kött ingår inte i min kost. Jag har inga överuttag på mat och dryck och eftersom jag inte dricker alkohol så har jag inga suphelger.
10 000 kr är oerhört mycket pengar för mig och jag tycker inte att Canons IS lösning är bättre, det är inte värt 10 000 kr extra.
Hälsar
R