Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Teleobjektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)
Alltså nu räcker det!
Ja, han kunde ha varit mer tydlig ibörjan och har insett det själv.
Nej, det blir inte ogjort för att man fortsätter traggla.

Hade jag vetat att folk skulle göra så stor affär av det så hade jag skrivit dit D30. Fast då hade klagomålen kanske varit tvärsom :)

Jo, fotoväskan blir nog tung med alla prylar. Telen är inga lättviktare heller. *suck* Men vad gör man inte? :)

Kim - självklart hade jag kunnat vara tydligare. Jag ber om ursäkt för mina synder, och ska genast gå och offra några filmrullar till fotogudarna :)

Det finns ju faktiskt en bonus med D30, du kan ju stå 1.6 gånger längre ifrån alla gifiga ormar som du troligtvis kommer att stöta på, men ändå måste ta en bild på.

Det blev en beg. Canon 100-400 f/4.5-5.6 IS USM till slut. Första intrycket: Det är Stort, tungt och vitt. Men det blir väldigt bra bilder, fast jag måste lära mig lite av den teknik som krävs för att hålla 2kg objektiv och kamera stilla. Ett enbent stativ vore inte fel att ha, så det är nästa sak på önskelistan.

Nu får ni ursäkta mig, jag ska gå och laga till mina nudlar.. min kost i några månader framåt.

(Tur att jag inte har använt de riktiga supertelena säger jag bara :)

Återigen, stort tack alla de som hjälpte till och svarade.

D30 + konvertor?

Varför bör man undvika konvertor pga att man har en D30? Har en D30 och ett EF 100-300 och skulle gärna vilja ha en konvertor också, kommer ännu närmare! 300x1,6x2 = 960mm !

MVH Martin

Grattis till ditt val,
jag har själv sen nyligen samma objektiv och är mycket nöjd. Hade tidigare 75-300 is usm, men de objektiven går ju inte att jämnföra på samma dag. Tungt är det och det kommer nog ta några rullar innan man har vant sig vid vikten och kan hålla det stadigt. Tur att det finns bildstabilisator.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar