Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Technikdirekt

Produkter
(logga in för att koppla)

Daniel Ahlin

Aktiv medlem
Tänkte handla lite saker från Technikdirekt men blev förbryllad över deras olika leveransmetoder.

Nån som vet vad deras "Pick up service" är?

(Tror att fotosidans medlemmar är snabbare och bättre på enkla supportfrågor än technikdirekts egna supportavdelning.)
 
Pick-up Service är väl den billigaste metoden för 17,5euro. Det innebär att den kommer till posten och du får en avi att de har kommit. Tog 4 arbetsdagar för mig när de väl hade skickat paketet...

Lycka till!
 
Jag fick hem paket från Technikdirekt i onsdags. Också med deras pick-up service som leveranssätt. För mina saker tog det också 4 arbetsdagar från att det skickades. Oerhört bra priser har de, svarar snabbt på mail gör de också. Det tråkiga kan kanske vara att de inte har någon lagerstatus på sin hemsida.
Jag kommer helt klart handla mer saker från dem!
 
Bara så ni vet! De är absolut inte billigast på allt; exv ett Sigma EX 24-70 MAFD som jag just nu sneglar på är 200:- billigare på Scandivanian Photo än Technikdirekt.

Trist att man alltid måste jämföra!
 
Jag är inte jättebra på deras sortiment, men de är som ovanstående inte billigast på allt. Kamror och optik har de bra pris på, men tydligen inte allt vad gäller detta heller. Jag har även tittat på lite annan elektronik, bland annat dvd-brännare som var ett antal 100-lappar dyrare än tex. komplett.se. Kameravästkor har de inte heller bra pris på, så det är ingen superbutik där man kan handla allt man behöver för sin överlevnad.
 
Hur är det med bruksanvisningar som följer med produkter från Technikdirekt? Är dom även på svenska?
Tänkte beställa en canon A80 därifrån eller kanske från nycamera där den nog var ännu billigare.
 
andersXXD skrev:
Hur är det med bruksanvisningar som följer med produkter från Technikdirekt? Är dom även på svenska?

Jag köpte nyligen ett Canon 28-235, en 420ex och ett BG-ED3 från TD. Ingen svensk manuel till någon av prylarna. Mångspråkig, med bla. engelsk till objektivet coh batterigreppet. Bara tysk till blixten.
Så någon svensk tror jag inte man ska räkna med, dock så finns det nog oftast engelsk vilket fungerar likabra för mig. Bara tysk kan ibland vara lite tungt. (Vad gör lampan som ibland lyser grönt på min 420ex tex?:))
 
Manualen till Canon A80 finns dessutom på nätet så den kan du läsa innan du fått kameran. Fast då är det nog engelska som gäller
 
jag har tittat på minolta A1, men det står inte vad som kommer med i paketet. Jag hittar inte heller batterigreppet på sidan. Någon som har handlat eller vet?
niklas
 
sunderlux skrev:
jag har tittat på minolta A1, men det står inte vad som kommer med i paketet. Jag hittar inte heller batterigreppet på sidan. Någon som har handlat eller vet?
niklas
Om du kolla på cyberphoto eller scandinavian så står det vad som följer med
 
danielstenholm skrev:
Om man har ett företag, kan man slippa den tyska momsen på nåt sätt då? Alltså så som det funkar om jag köper i Sverige.

japp... om du anger ett giltigt eu-momsnr så drar de bort den tyska momsen. De meddelar även den svenska skattemyndigheten om att de sålt en vara till dig momsfritt, så du kommer antagligen att bli kontaktad av RSV för att redogöra för ditt inköp.
 
Tobias Lindberg skrev:
japp... om du anger ett giltigt eu-momsnr så drar de bort den tyska momsen. De meddelar även den svenska skattemyndigheten om att de sålt en vara till dig momsfritt, så du kommer antagligen att bli kontaktad av RSV för att redogöra för ditt inköp.

Varför skulle RSV kontakta mig när jag köper nåt utomlands? Vet du att det är så, eller spekulerar du bara?

Är det någon som köpt från Tyskland till sitt företag som kan verifiera att det går till såhär?
 
ja, jag talar av egen erfarenhet... att de kontaktade mig kan bero på att fakturauppgifterna som de fick från postorderföretaget kanske inte specificerade så tydligt vilken typ av produkter det rörde sig om. En modellbeteckning och ett obskyrt fabrikat kanske inte säger så mycket för en handläggare på skattemyndigheten.
 
Tobias Lindberg skrev:
ja, jag talar av egen erfarenhet... att de kontaktade mig kan bero på att fakturauppgifterna som de fick från postorderföretaget kanske inte specificerade så tydligt vilken typ av produkter det rörde sig om. En modellbeteckning och ett obskyrt fabrikat kanske inte säger så mycket för en handläggare på skattemyndigheten.

Ojdå. Alltså, dom undrade vad du hade köpt och sen var det bra med det?
Så det blir inget konstigt papperskrångel eller nåt senare, utan när dom fick reda på vad det var så var dom nöjda?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.