Bengf
Aktiv medlem
Javisst. FOTO var en högklassig tidskrift, med god blandning av fotoämnen. Dessutom var den svenskproducerad med originalartiklar, istället för inköpta, översatta dito. Jag läste den också med stort nöje. Det är sorgligt att Aller Media valde att lägga ner FOTO 2015. Såvitt jag minns så var det (åtminstone delvis) av andra skäl än ekonomiska, även om otillräcklig lönsamhet framfördes som ett huvudargument. Krille som var teknisk redaktör på FOTO vet säkert mer…
Ja Foto var en klassisk tidning, man väntade alltid på nästa nummer, så skojigt med dom återkommande testerna av kompaktkamerorna, många av dom var relativt ofta mera prisvänliga och lättare att köpa i konkurrens med allt annat som skulle handlas. sedan sviktar minnet en del då det blev någon form av sammanslagning så man började informera ihop med filmkameror och tidningen bytte namn, det var extra bra då jag själv höll på med superåtta filmer och sedermera gick över till kamera med VHS-C kassetter ( en mindre variant som man fick klicka i en stor modul som drevs med batterier och då kunde köras i dom då populära VHS-spelarna )- man filmade och gick direkt hem och kollade på resultatet suveränt på den tiden.