Annons

Technikdirekt

Produkter
(logga in för att koppla)
det jag fick göra var att skicka in en kopia på fakturan jag fick av postorderfirman. Inte så farligt...

Ok, det låter ju inte så farligt. Då blir det ju grymt bra priser från Technikdirekt faktiskt.
Tack för hjälpen!
 
Någon som haft något garantiärende hos technikdirect? måste man skicka varorna till dom eller kan man skicka till ett svenskt sericeställe?
 
När drar Technikdirekt pengar från mitt konto efter en beställning? La en order förra söndagen, men än har inga pengar tagits och ingen kamera har kommit. Har inte fått någon orderbekräftelse på mailen heller, brukar man inte får det?
 
Leveransproblem

Jag beställde en Canon EOS 10D + objektiv från Technikdirekt den 6/11 men de har inte klarat av att leverera. De verkar inte få in varor från Canon! När deras besked i går var att de inte kunde ange leveranstidpunkt drog jag in beställningen och la en hos Topfoto i stället. De hörde av sig på telefon efter tio minuter och utlåvade omedelbar leverans (8 dar). betalning via direktöverföring krävdes dock, men det går att få via postförskott också.

För övrigt drar Technikdirekt pengarna från kontokortet när de gör ordern klar för leverans. Då får man också besked per mail.
 
Re: Leveransproblem

solen skrev:
Jag beställde en Canon EOS 10D + objektiv från Technikdirekt den 6/11 men de har inte klarat av att leverera. De verkar inte få in varor från Canon! När deras besked i går var att de inte kunde ange leveranstidpunkt drog jag in beställningen och la en hos Topfoto i stället. De hörde av sig på telefon efter tio minuter och utlåvade omedelbar leverans (8 dar). betalning via direktöverföring krävdes dock, men det går att få via postförskott också.

För övrigt drar Technikdirekt pengarna från kontokortet när de gör ordern klar för leverans. Då får man också besked per mail.

Uuh. Trist! =(

Jag väntar också på en 10d från TD. Har inte fått någon uppgift om när den kan väntas komma..

Vad kostade den hos topfoto?

Mvh. Adrian
 
solen skrev:
Adrian!

1449 euro för en 10D på Topfoto.

Tack för svaret! Det är ju faktiskt bara aningen mer än 1419 som den kostar(-de) på TD.. Har du en länk till deras hemsida möjligen? Jag har sökt lite och tycks inte hitta.. =/

30 euro för 8 dagars leverans istället för ??? känns som en sjysst deal.

Mvh. Adrian
 
Eftersom tråden fortfarande lever kan jag berätta hur det gick.

Jag beställde och det skulle vara 3 veckors leveranstid :-( men allt kom efter 5 dagar ändå :)

Dessutom så kom det ett skumt paket den 23e december med ett par trådlösa hörlurar (99 euro).

Eftersom jag inte beställt några hörlurar så skickade jag ett litet brev och berättade att jag inte beställt. Fick då svaret att jag kunde skicka tillbaka dom och få pengarna tillbaka.

MEN jag har ju inte betalat något!!

Jag påpekade att det är möjligt att dom är betalda men inte av mig men det mailet har jag inte fått något svar på.

Gratis hörlurar är trevigt, hoppas bara att den som gjorde beställningen och faktiskt betalade också fick ett par.
 
Innan du beställer A1 från Technicdirekt, kolla Dustin, de tar 10000 inkl moms för A1 med batterigrepp och 256 MB CF-kort...

/kg som pröjsade mycket mer utan CF-kort
 
Till min Canon G5:a så följde det bara med tysk-manual.. Och det kändes välldigt surt eftersom jag knappt kan någonting om foto och G5:an har rätt mycket funktioner och inställningar man behöver sätta sig in i. Men som tur väl var så hittade jag en engelsk manual på nån canonsida.
 
Technikdirekt.

Har du tur kommer paketet hem till dig direkt.
beror helt på om postakillen är snäll.

meningen är att det skall hamna på postkontoret.
men i vissa fall kör han ut det om han känner för det.


manualen jag fick var på tyska. köpte en nikon F-80.

Tysk moms = 16%

dom kan engelska, supporten.

det tog dem 1v att dra pengarna.

då hade jag redan fått kameran.

Fick ett mail att jag beställt varan.

Fick sen ett mail vilket kolli nummer mitt paket hade. så jag kunde spåra det på tyska resp svenska postens hemsidor.
 
RawBeer skrev:
Fick sen ett mail vilket kolli nummer mitt paket hade. så jag kunde spåra det på tyska resp svenska postens hemsidor.
Du vet inte vad den tyska posten heter?
Har du någon länk?

Väntar nämnligen på ett paket som skickades häromdagen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.