Annons

Svår fråga till er kameraproffs!

Produkter
(logga in för att koppla)
Och tror ni det kom något kamerapaket? Nejdå inte om de anlitat UPS! Tror jag fått 14 mail av UPS med olika slags påhitt. Ringde dem och höll på bli vansinnig. Ringde till sist Canon som fick reda ut det hela. Få se nu då när kameran kommer.....om den kommer annars får Canon ersätta allt! :mad:

Ja UPS funkar aldrig! Exakt Aldrig!
Precis, jag försökte vara smart för ett fåtal år sedan så jag valde ombud istället för hemkörning då det var möjligt. Gissa vad som hände? Ja, inte fick jag tag i paketet i alla fall. Istället så åkte det tillbaka till Tyskland med i princip vändande "post". Jag hann inte hämta det, för när jag gick till ombudet så kunde han bara konstatera att paket inte fanns där. Loggen sade ju att paketet hade varit hos ombudet en mycket kort stund, men min starka misstanke är förstås att UPS bara sket i att köra dit det och sedan skickade tillbaka paketet.

Jag kontaktade nötterna och försökte få tag i paketet, t ex genom att åka och hämta det på terminalen. Icke, det hade redan gått iväg. Till saken hör förstås också att jag hamnade någonstans "nere i Europa" när jag ringde då det var lite sent på dagen. De "utredde" och det kom sedan ett SMS (har jag för mig) där kontentan i princip var att allt var ombudets fel. Konstigt, eftersom det alltid fungerat med alla andra företag som använder samma ombud.

Fast jag lyckades faktiskt få en leverans en gång. UPS-nissen ringde från sin privata telefon, för tjänstetelefon hade han ju inte. Men han ringde runt en timme före början av angiven utkörningstid, och jag var i och för sig vaken, men hade inte gått upp ur sängen... Praktiskt!

Jag beställde en pryl från Amerrikatt den 28e november. Den skickades med UPS och har sedan den 6e december varit ”in transit to destination country”. Jag kan bara anta att de skickade den med båt över Atlanten, och att skutan drabbats av stiltje.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar