Lintott
Aktiv medlem
Jag tycker min tråd är rätt trevlig och jag tycker också allt var bättre förr.Här hade vi så trevligt och nu tycker jag det blev lite negativ.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker min tråd är rätt trevlig och jag tycker också allt var bättre förr.Här hade vi så trevligt och nu tycker jag det blev lite negativ.
Det var ju därför jag försökte omvända honom. Mer negativ är bättre än lite negativHär hade vi så trevligt och nu tycker jag det blev lite negativ.
Ja som du sa skärmen är för liten och stabilisering saknas. Man blir lite kräsen när man får umgås med en bra kamera ett tag.För att svara på ursprungsfrågan i tråden tror jag det kanske kan vara värt att spana lite på uråldriga kameror (dvs 00-talet). Min Canon A620 från 2005 är super tycker jag. Stora, enkla reglage, hyfsat zoomomfång med bra närgräns, väger väldigt lite och bilderna blir bra. Skärmen är dessutom vridbar både horisontellt och vertikalt. Och priset ligger väl på en hundralapp ungefär.
Finns självklart nackdelar också: skärmen är rätt liten, och max ISO är 400. Och bildstabilisering kan man ju bara drömma om.
Absolut, men om du hittar den för en hundralapp på Tradera tycker jag du ska provaJa som du sa skärmen är för liten och stabilisering saknas. Man blir lite kräsen när man får umgås med en bra kamera ett tag.
En som hade en sån på Tradera och de ville ha 1050:- för den. Betalar nog inte det för en så gammal begagnad kamera och dessutom den lilla skärmen.Absolut, men om du hittar den för en hundralapp på Tradera tycker jag du ska prova
Haha, såg också den annonsen. Traderasäljare begär ofta vanvettiga priser, bara att ignorera (och skratta åt) dem. I verkligheten är den i stort sett värdelös. Men det är trots allt en riktigt bra kamera, dock ovanligt att se den till salu eftersom den är 20 år gammal. Folk slänger dem på tippen i stället för att sälja.En som hade en sån på Tradera och de ville ha 1050:- för den. Betalar nog inte det för en så gammal begagnad kamera och dessutom den lilla skärmen.
Köp en digital Leica av M-typ. De finns utan display om man så önskar.Ah, man blir nostalgisk och längtar tillbaka till tiden när man ställde ASA efter vilken film man stoppade i. Vred in tid och bländare så att ringen matchade nålen, och vred fokusringen tills snittbilden var utan brott. Tre rattar var allt man behövde, och de funkade lika varje gång.
Åh, ack ljuva ungdom.
Allt var bättre förr. Jag är från förr.