Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Svår fråga till er kameraproffs!

Produkter
(logga in för att koppla)
Och tror ni det kom något kamerapaket? Nejdå inte om de anlitat UPS! Tror jag fått 14 mail av UPS med olika slags påhitt. Ringde dem och höll på bli vansinnig. Ringde till sist Canon som fick reda ut det hela. Få se nu då när kameran kommer.....om den kommer annars får Canon ersätta allt! :mad:

Ja UPS funkar aldrig! Exakt Aldrig!
Precis, jag försökte vara smart för ett fåtal år sedan så jag valde ombud istället för hemkörning då det var möjligt. Gissa vad som hände? Ja, inte fick jag tag i paketet i alla fall. Istället så åkte det tillbaka till Tyskland med i princip vändande "post". Jag hann inte hämta det, för när jag gick till ombudet så kunde han bara konstatera att paket inte fanns där. Loggen sade ju att paketet hade varit hos ombudet en mycket kort stund, men min starka misstanke är förstås att UPS bara sket i att köra dit det och sedan skickade tillbaka paketet.

Jag kontaktade nötterna och försökte få tag i paketet, t ex genom att åka och hämta det på terminalen. Icke, det hade redan gått iväg. Till saken hör förstås också att jag hamnade någonstans "nere i Europa" när jag ringde då det var lite sent på dagen. De "utredde" och det kom sedan ett SMS (har jag för mig) där kontentan i princip var att allt var ombudets fel. Konstigt, eftersom det alltid fungerat med alla andra företag som använder samma ombud.

Fast jag lyckades faktiskt få en leverans en gång. UPS-nissen ringde från sin privata telefon, för tjänstetelefon hade han ju inte. Men han ringde runt en timme före början av angiven utkörningstid, och jag var i och för sig vaken, men hade inte gått upp ur sängen... Praktiskt!

Jag beställde en pryl från Amerrikatt den 28e november. Den skickades med UPS och har sedan den 6e december varit ”in transit to destination country”. Jag kan bara anta att de skickade den med båt över Atlanten, och att skutan drabbats av stiltje.

Tjohoo! Kameran kom idag från Tyskland! Ska aldrig anlita någon som anlitar UPS! Men min kamera känns bättre än när den var ny så nu är Lintott nöjd. Jag beställde direkt också silikonfodral samt en brun stadig kameraväska till min kamera, tack för tipset om det här i tråden.
Ha en God Jul & Gott Nytt År allihopa och var rädda om er!

Bilagor

• IMG_6649.JPG
    IMG_6649.JPG
    4.3 MB · Visningar: 7
Tjohoo! Kameran kom idag från Tyskland! Ska aldrig anlita någon som anlitar UPS! Men min kamera känns bättre än när den var ny så nu är Lintott nöjd. Jag beställde direkt också silikonfodral samt en brun stadig kameraväska till min kamera, tack för tipset om det här i tråden.
👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 !!!

Det är som när man var barn.Lååååååång väntan på ……. Och sen lycka. God Jul.

Hej igen, nu ska ni få något att bita i!
Om man har artros i sina händer så gillar man inte tunna mobiler att hålla i eller kameror. Det är svårt MEN jag måste ha en bra kamera som zoomar in jättebra från långt håll. En kamera med bra stabilisator eller vad det heter. Jag vill också kunna ta jättenärbilder på små minidetaljer. Jag måste ha en stor skärm så jag ser ordentligt. Jag gillade den skärmen på min trasiga kamera som man kunde veckla upp och vända. En lätt kamera med enkla knappar som man inte kommer åt hur lätt som helst men inte heller för svåra att komma åt. Inga avancerade grejer behöver jag. Min nuvarande som gick sönder var nog alldeles för avancerad för mig. Men jag hittar inte heller någon kamera som verkligen fotar det man ser i fråga om solnedgångar och färger. Jag har nördat in mig på Canon men det kanske är dumt då man vid fel måste skicka kamera till Mölndal.
Så vad ska jag ha för en kamera som inte är för stor och tung men ändå har dessa egenskaper?
Har ni några tips eller idéer?
Jag är nörd på Canon, och har en Canon Powershot SX70 HS som jag är väldigt nöjd med. När gräns 0 cm och Motsvarande 21–1365 mm brännvidd på 35mm fullformatkamera.

Jag är nörd på Canon, och har en Canon Powershot SX70 HS som jag är väldigt nöjd med. När gräns 0 cm och Motsvarande 21–1365 mm brännvidd på 35mm fullformatkamera.
Ja jag har nog också nördat in mig på Canon, vet inte men har man en gång kört med Canon så blir det nästan så jämt. Jag har fått tillbaka min efter reparation i Tyskland så jag är mycket nöjd nu. Min Canon Powershot G7 Mark II är lite för avancerad för mig men nu är det som det är. Jag gillar den och fotoproffs säger den är bra.

God Fortsättning!
Vad trist, kameraväskan som var så fin som jag fick tips om här och som jag köpte, den har för hårda knäppen. Jag klarar inte det med mina händer. La den precis till försäljning här inne. Om ingen vill köpa den så skickar jag tillbaka den. (Nypris 189:-, jag vill ha 150:).
Sen fick jag ju bra tips också om ett silikonskydd som jag också köpte men då lossnade flärpen som skyddar objektivet och det går inte att sätta tillbaka den alls. Något fel på gummipluttarna, de ser för stora ut. Hann knappt använda den. Men sen tog jag loss hela för den hängde snett i vägen. Så det var ju tråkigt. Men om någon har tips om bra skydd för min kamera som är lätt att ta av och på så tipsa mig gärna.

Bilagor

• 999x999-modell-kameravaska_kameravaska-for-canon-powershot-g7-x-mark-ii-brun (1).jpg
    999x999-modell-kameravaska_kameravaska-for-canon-powershot-g7-x-mark-ii-brun (1).jpg
    140.7 KB · Visningar: 5
  • 471675945_893000596382493_2863554512919690885_n.jpg
    471675945_893000596382493_2863554512919690885_n.jpg
    38.3 KB · Visningar: 5
Vad trist, kameraväskan som var så fin som jag fick tips om här och som jag köpte, den har för hårda knäppen.
Upplevde liknande med väskan till min RX100, när väskan var ny, men efter att jag använd den ett tag, går det bättre. Kan du inte be någon i din närhet att knäppa av och på ett tag, så att det hela "mjukas" upp en aning !?

Det vore ju synd om du tvingades göra dig av med väskan, den är ju (som du påpekat) riktigt snygg och dessutom (som det ser ut på bilden) formad exakt efter din kamera, vilket utgör ett utomordentligt skydd, bättre än ett silikonfodral.

Upplevde liknande med väskan till min RX100, när väskan var ny, men efter att jag använd den ett tag, går det bättre. Kan du inte be någon i din närhet att knäppa av och på ett tag, så att det hela "mjukas" upp en aning !?

Det vore ju synd om du tvingades göra dig av med väskan, den är ju (som du påpekat) riktigt snygg och dessutom (som det ser ut på bilden) formad exakt efter din kamera, vilket utgör ett utomordentligt skydd, bättre än ett silikonfodral.
Nä jag vill kunna öppna en kameraväska själv, den är för hård. Hade tänkt också att man kunde haft silikonskyddet på men då får den inte plats i den väskan. Får köra med silikonet så länge.

Jag har också ytterst dåliga erfarenheter av UPS. Inte en enda gång har de lyckats leverera på leveransdatum. Märk väl, det är de som anger ett leveransdatum. Det har alltid levererats några dagar därefter. Vid två tillfällen har deras chaufförer angett att de försökt göra ett leveransförsök men ingen var hemma. Fiffel och båg. Jag satt vid fönstret vid uppfarten hela tiden och ingen UPS-bil körde förbi, än mindre att en UPS-person kom gående på uppfarten.
Nä, UPS är, enligt min erfarenhet, urbota urdåligt och jag kommer aldrig någonsin att anlita dem.

ANNONS