smislo
Aktiv medlem
Detta gäller inte specifikt spegellöst, utan lika mycket DSLR: Fast du vinner ju inget ljusmässigt eller bokehmässigt om du går från APS-C till FF, och samtidigt går från f/2,8-objektiv till f/4-objektiv. Blir då ett nollsummespel optiskt, och ett byte och kostnad helt i onödan.
Det sagt, utan att själv ha testat A7RIII, så verkar AF ha tagit ett kliv framåt till det bättre (som på alla nya spegellösa kamerahus), och du kommer troligen snarare få lite bättre och snabbare AF jämfört med det numera något äldre X-T2. Så i den aspekten är det nog bara en fördel (iaf. fram tills att nästa spegellösa kamerahus från Fuji eller andra kommer), och inget negativt med ett sådant byte.
För bra AF i extrema fall (dåligt ljus, följande AF för sport/action) så är det nog förmodligen ett område där DSLR kommer konkurrera ett litet tag till på (speciellt sätt till prestanda/kostnad).
Håller inte riktigt i detat med optiken. I storleken är dem rätt lika 16-55/2.8 vs 24-105/4 men man får lite mer mot tele delen i FF lens. Tror ej att FUJI kommer med 16-70/2.8, det skulle bli rätt stort plus med det skulle vara med OIS...
Det andra delen håller jag med, värt att vänta XT-3, idag kör jag X-T20. Som sagt kan tänka mig igen hamna i SONY sällskap (FF), gillar stark storleken, zoom område med 24-105/4. Dessutom verkar optiska prestanda vara väldigt höga...