Annons

Sony Pellix A33 och A55

Produkter
(logga in för att koppla)
Haha! Jo, det skulle det faktiskt. Kolsvarta och snabbrörliga motiv är ju en mara för alla AF-system, men här har A33/A55 potential till att bli i en klass för sig själv.
 
Jag känner ett visst habegär igen, men vill ju ha en nex också. Hmm vad är det för något svart och läderaktigt som kryper mot dörren. Ahh bara plånboken som försökte rädda sitt skinn.
 
Två "stora" minus för mig personligen va/är:

Af är låst i 6&10fps läget och även liveview stängs tillfälligt av så det enda man ser är en rullande bildskvensen som man tar vilket innebär att det blir lite av en chansning varje gång som man tex panorerar/följer ett rörligt mål o "sjuter av" en seriebilder i nått av dessa lägen.

Den andra stora missen som jag personligen hade hoppats mer på va/är videofunktionen...hade hoppats på ett manuellt läge men nu fick vi bara samma autoläge som det är i Nex...man kan alltså bara exponeringskompensera vid filmning.

Annars så verkar detta vara en ruskigt fin kamera med grym spec för sin prisklass.
 
Mycket intressant review och när jag läser lite mellan raderna får jag det till att dom verkligen gillar a55. Jag misstänker att kameran kanske är i minsta laget för mina händer men greppet ser onekligen bra ut trots litenheten. Denna kamera ska det klämmas på när den kommer ut :)

Känns som om Sony ruskar om rejält igen i kameravärlden precis som för några år sedan :D

P.S: Kameran är ju riktigt snygg men det är ju helt subjektivt i mina ögon ;)
 
Mycket intressant review och när jag läser lite mellan raderna får jag det till att dom verkligen gillar a55. Jag misstänker att kameran kanske är i minsta laget för mina händer men greppet ser onekligen bra ut trots litenheten. Denna kamera ska det klämmas på när den kommer ut :)

Känns som om Sony ruskar om rejält igen i kameravärlden precis som för några år sedan :D

P.S: Kameran är ju riktigt snygg men det är ju helt subjektivt i mina ögon ;)

Ja dom verkar riktigt imponerade av kameran men precis som alla andra kameror är den ju inte perfekt men här tror jag konkurenterna får en svår nöt att knäcka.....A55 erbjuder grym prestanda med tanke på vilket segment/prisklass den ligger i.

Som Dpreview sa/skrev i sin previews slutord :)

"Sony has thrown down the gauntlet to the other major manufacturers"
 
Senast ändrad:
Humm, det är nästan så man funderar på att skippa A7xx och hoppa på en A55:a istället.

Att AF-skruven finns med var en glad överraskning, jag hade nästan räknat med att man hade prutat bort den på pellicle-modellerna.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.