FlyerOne
Aktiv medlem
Vettigt .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vettigt .
Hoppas bara att det går att använda skruvfokuserande objektiv!
#
So… that double cross sensor… is the cross in middle. Hmm… makes me really wondering how good the AF is, especially with AF-C while tracking objects while in 10FPS mode. "
Det skulle jag oxå vilja veta....Klarar verkligen objektiven med 10 fps..?
Nä, AF:en behöver inte alls vara låst efter första bilden för dessa translucent kameror, eftersom de, till skillnad från A450 och A550, ger signal till AF-sensorn utan avbrott under HELA tiden, inklusive under själva exponeringen.
Däremot var Minoltas AF-objektiv inte dimensionerade för mer än 5 bilder/sek när det gäller nedbländningen till arbetsläge och sedan upp igen (detta sker ju mekaniskt). Kan mycket väl gälla även för dagens Sony-objektiv.
Sedan kan det förstås också vara så att kommande Sony Alpha-objektiv härefter kan komma att bli snabbare i detta avseende, så att de klarar 10 bilder/sek (åtminstone ifall dessa translucent-kameror försäljningsmässigt blir framgångsrika).
Jag hoppas att jag har rätt, vilket gör att vi hoppas på precis samma sak eftersom jag ju personligen tror att 10 fps-läget INTE låser AF:en mellan bilderna utan fokuserar hela tiden.Ja visst är det som du säger Gunnar men jag personligen tror jag 10fps-läget kommer att fungerar precis som i tex Nex...alltså att AF inte fokuserar om mellan bilderna utan låser AF men jag hoppas givetvis att jag har fel.
Jag hoppas att jag har rätt, vilket gör att vi hoppas på precis samma sak eftersom jag ju personligen tror att 10 fps-läget INTE låser AF:en mellan bilderna utan fokuserar hela tiden.
Hursomhelst, ska förstås bli spännande att se vilket det blir!
Tja man kan väl förvänta sig att AF-C fungerar lika bra/bättre(med tanke på att det otalt 15af punkter rätt samlade) än andra modeller i denna prisklassen/segmentet.
Kör man spot AF(vilket jag ofta gör , snabba hundar mm.) så spelar det väl ingen roll hur många AF-punkter kameran har ?? Blir ju inte "säkrare" AF för att det finns fler punker.
Dessutom, då AF-sensorerna som sagt får ljus hela tiden (även under själva exponeringen) så bör man ju kunna räkna med väsentligt bättre AF vid dåligt ljus än vad några andra hittillsvarande kameror har klarat, oavsett pris.