Annons

Sony Pellix A33 och A55

Produkter
(logga in för att koppla)
Va... det kan du inte mena ...Nä jag hoppas verkligen på att det är fejk

Utseendemässigt lär det inte hända nått revolutionerande då dessa nya kameror med all säkerhet kommer att se ut som dom modellerna som dom ersätter....väldigt sällan kameramodeller får helt nytt utseende om det nu inte rör sig om en helt ny modellserie.

Ja, och jag för min del gillar inte alls en utvinklingsbar skärm à là Nikon D5000. Den kommer i vägen ifall man har kameran monterad på en kulled. Jag tycker mycket bättre om A550-konceptet. Enkelleder som i D5000 är dessutom ömtåliga, och många D5000-skärmar har tydligen slagits av, medan Sonys dubbelled är synnerligen robust. Att man inte så lätt kan använda A550 i höjdformat i LV-läge har jag inte särskilt ont av - med 14 Mp så kör jag i horisontalformat även när jag vill ha höjdformat, och skär sedan helt enkelt bort sidorna bara.

Även jag anser att det är sannolikare att dessa bilder är fejk än genuina. Det var därför jag skrev "KAN" med stora bokstäver...

Va... det kan du inte mena ...Nä jag hoppas verkligen på att det är fejk

Ersätter dom STARTSERIEKAMERORNA A230 mm så anser jag dom väl rätt ok..
Sedan har jag inga åsikter i övrigt. Det är ju bara ryktesbilder.... Vridbara och vinklingsbara skärmar är ju rätt bra... Så kommer det sådana så gör det inte kamerorna sämre i mina ögon sett.. Har sådan på min Canon långzoom. Funkar suveränt bra det..

:)

Jag trodde dessa a55 mm var helt nya kameror och inga ersättare. Då är detta inga semiprokameror heller då??
Hoppades på en "dräpare" hahaha

vad jag inte fattar är varför de häller ut högvis med kameror a4xx a500 a550 a560 a580 a33 a55 och allt vad de heter när det finns ett gapande hål efter a700. Visst de här kamerorna har säkert lika bra/bättre prestanda men de är ju inga ersättare.

vad jag inte fattar är varför de häller ut högvis med kameror a4xx a500 a550 a560 a580 a33 a55 och allt vad de heter när det finns ett gapande hål efter a700. Visst de här kamerorna har säkert lika bra/bättre prestanda men de är ju inga ersättare.

Därför att det är dom billiga instegskamerorna som drar in pengarna och locka till sig nya användare....visst tråkigt för oss/dom som väntar på en semiprokamera...efterföljaren till A700 lär säkerligen presenteras i höst.

Eftersom bilderna är i det senaste SR5 ryktet så kanske dom är äkta trotts allt... i så fall ser det ut som att dom lagt rätt mycket krut på byggkvaliten för det ser ut som att huset är av metall....för min personliga del hade jag gärna sett att den va lite större men det lilla formatet lär säkerligen locka till sig en större målgrupp....om det nu finns/ligger någon sanning i specen som det har ryktats om och prissättningen är bra så lär dom två stora(Canon och Nikon) få ta o "hotta upp" sina instegsmodeller en aning :)

Senast ändrad:

A500 och A550 är ju inte kvar.. Så dom är ju strukna... Så dessa nya A33 A55 lär ju vara instegarna i lägsta nivån om man tänker så.?. Och A560 A580 ersätter väl A500 A550

Vad som fattas är väl A700 ersättaren? Och då Sony möblerar om som dom verkar göra så kan man gissa att A700 ersättaren inte alls kanske blir ens en "liknande" kamera som A700... Utan en mer byggd på dom nya tekniken Sony verkar köra på med nu.. Hur det nu är med det, så är det spännande förändring dom gör.. Och spännande att dom vågat hålla ut och arbeta fram nytt då trycket globalt ju varit minst sagt hermetiskt på ersättare till A700án...

Så dessa nya A33 A55 lär ju vara instegarna i lägsta nivån om man tänker så.?. Och A560 A580 ersätter väl A500 A550
A33 och A55 hamnar nog på samma nivå som A3xx och A5xx, dvs en serie med vanlig spegel A2xx, A3xx, A5xx, A850 och A900 plus en paralell serie med genomskinlig spegel och EVF där de första husen hamnar på nivå 3 (A33) och 5 (A55). Senare kan det kanske komma en A22 och A99. :)

hmmm..,. nja tycker det blir alldeles för mycket kameror i instegsklassen
Jag trodde faktiskt på a55 som en rejält ny kamera för semiproffsen.
Det blir nog till att avvakta....eller byta märke..

hmmm..,. nja tycker det blir alldeles för mycket kameror i instegsklassen
Det är där pengarna och de nya kunderna hittas. Det är mycket enklare att locka till sig nya kunder i gruppen som köper sina första kameror än att locka över konkurrenternas kunder som redan har investerat i flera objektiv mm.

Det blir nog till att avvakta....eller byta märke..
Vilket märke kan du byta till om du vill ha en semipro i kategorin som A55 finns i?

Man kan ju alltid hoppas, men den här specen är nog för bra.
Samma brus 6400 som a900 har på 400?! undra om det är RAW eller en mosad JPG.

(SR4) Detailled Sony A55v specs!

For days we received infos about the Sony A55 camera. Those are the rumored Sony A55 specs:
16.7 megapixel APS CMOS
15 points AF system
Center ***triple cross*** sensor
***Double cross*** sensor x2 at left/right
12 normal sensor(F5.6)
FullHD 1080 60i
Translucent mirror inside, can reflex light during power on
Translucent mirror can be open to clean the sensor
EVF super-clear, specific unknown pixel, image quality is only worse than the A900 only
10FPS continous shooting with AF
AFC just like Nikon’s 3D tracking system – fast and reliable
SONY claims that would be better than 50D’s AF
SUPER FAST AF speed at center point
ISO100-25600, ISO6400′s noise just like a900′s ISO400
Support NEX’s hand-held night shot(Multi-shot)
Support a700′s Quick Navi access mode
Support DOF, however EVF becomes dim during small aperture
Use NEX3/5 battery
a55 priced at about 900-1000USD

Man kan ju alltid hoppas, men den här specen är nog för bra.
Samma brus 6400 som a900 har på 400?! undra om det är RAW eller en mosad JPG.

(SR4) Detailled Sony A55v specs!

For days we received infos about the Sony A55 camera. Those are the rumored Sony A55 specs:
16.7 megapixel APS CMOS
15 points AF system
Center ***triple cross*** sensor
***Double cross*** sensor x2 at left/right
12 normal sensor(F5.6)
FullHD 1080 60i
Translucent mirror inside, can reflex light during power on
Translucent mirror can be open to clean the sensor
EVF super-clear, specific unknown pixel, image quality is only worse than the A900 only
10FPS continous shooting with AF
AFC just like Nikon’s 3D tracking system – fast and reliable
SONY claims that would be better than 50D’s AF
SUPER FAST AF speed at center point
ISO100-25600, ISO6400′s noise just like a900′s ISO400
Support NEX’s hand-held night shot(Multi-shot)
Support a700′s Quick Navi access mode
Support DOF, however EVF becomes dim during small aperture
Use NEX3/5 battery
a55 priced at about 900-1000USD

Jag tror den stämmer hyffsat bra förrutom just iso-prestandarn som är väldigt överdriven om det nu inte rör sig om nått liknande som läget twilight mode som finns i Nex...i det läget med Nex så får jag renare filer på ISO6400 än vad jag få med ISO800 på min A900...dock är det läget bara användbart för statiska motiv...också osäker på om dom ens pressar upp den till iso25600...men som sagt om allt annat stämmer så är det en grym spec för en instegskamera.

Det är där pengarna och de nya kunderna hittas. Det är mycket enklare att locka till sig nya kunder i gruppen som köper sina första kameror än att locka över konkurrenternas kunder som redan har investerat i flera objektiv mm.

Vilket märke kan du byta till om du vill ha en semipro i kategorin som A55 finns i?

Jag vill ha en kamera från sony som lägger sig i klass med d7 och d300s. Hellre en stor kamera än en liten , får gärna vara något större än a550.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar