genkakuzai
Aktiv medlem
Haha, ser en gnutta stört ut med 70-300 på den ^^
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Synd bara att den verkar bli helt sjukt dyr. Strax under 25000 med Zeissgluggen är detsamma som icke-till-salu. Hälften vore mer än nog. Jämför det med 4000 som den suveräna fullt dugliga NEX5 kostar just nu, med en bra zoom.
För övrigt tror jag samma OLED-chip sitter i Sonys nya 3-D videoglasögon. Också de 'ganska' dyra...
Tja, bra zoomar finns väl knappt egentligen oavsett alt. Menade kanske OK zoom. Har den och den är faktiskt OK, särskilt med tanke på storlek och pris.Bra zoom? Finns inte hos NEX. Utan AF antar jag? 25000kr.. Oj oj
Tja, bra zoomar finns väl knappt egentligen oavsett alt. Menade kanske OK zoom. Har den och den är faktiskt OK, särskilt med tanke på storlek och pris.
Jag efterlyser några riktigt bra fasta NEX-objektiv, så fysiskt korta som möjligt.
Synd bara att den verkar bli helt sjukt dyr. Strax under 25000 med Zeissgluggen är detsamma som icke-till-salu. Hälften vore mer än nog. Jämför det med 4000 som den suveräna fullt dugliga NEX5 kostar just nu, med en bra zoom.
För övrigt tror jag samma OLED-chip sitter i Sonys nya 3-D videoglasögon. Också de 'ganska' dyra...
M43 har flera bra zoomar. NEX icke. Men kommer väl 2014
Ser att du kör med samma argument som när du körde Canon
m4/3 har funnits längre...Nex-systemet har bara funnits lite mer än ett år och hittills är det 7st objektiv som släppts och fler lär det komma...tredjepartstillverkarna som anslöt sig till E-fattningen(Sigma,Tamron mfl) kommer säkerligen också med Nex-objektiv inom kort...Sigma har sedan tidigare visat upp ett makro-objektiv för E-fattningen.
Jag är bara realistisk. Det är ju ett grymt system om man redan har objektiv som funkar med adapter och MF är OK. Men att köpa nex och sedan köpa MF objektiv? Känns lite konstigt. Men 2013 kan nog NEX vara hett
Peter som vet, Nex 7 och 5n och denna nya adapter, får vi här nu snabbare AF även om vi skruvar på våra vanliga alpha-minolta-gluggar, har du lästa något om AF-speed med dessa nya modeller.
Vänl./Bengt.
Med den nya adaptern få du lika snabb fasdetekt-AF med skruv,SAM och SSM objektiv som med A55 plus att det är lika många(15st) AF-punkter som det är i A55...det är samma AF-modul i adaptern som det är i A55.
Med den nya adaptern få du lika snabb fasdetekt-AF med skruv,SAM och SSM objektiv som med A55 plus att det är lika många(15st) AF-punkter som det är i A55...det är samma AF-modul i adaptern som det är i A55.
Går den gamla adaptern (som bara fixar AF med SSM o SAM-gluggar) att köra med samma funktion på NEX 77, månne??, Skruvdrift gar ju sjäälvklart inte.