torbeno
Aktiv medlem
klipper lite från torbenos citat
Vad som fångades var alltså en sekvens på 3,5 sekunder av en flygande mås. Vad säger det egentligen? Låter som att autofokusen är ganska bra? Fast det är svårt att veta hur måsen flög vid just den sekvensen förstås så man kanske inte ska läsa in för mycket i det. Och att det var vid just 20bps som det hände... Utgår från att vid den hastigheten är den mekaniska slutaren öppen och objektivet konstant nedbländat (ett tag trodde jag att det var något man tvingades till på A77 pga den mekaniska bländarstyrningen men så såg jag att canon gjorde samma sak med 1D) vilket borde betyda att det är det läge där A9 har bäst förutsättningar att lyckas hålla målet i fokus?
Det finns tre bilder ur sekvensen att ladda hem för att detaljstudera. Man ser där att den flög mot honom först för att sedan vända och flyga bort.
Jag har bara min mobil här så jag kan inte kolla nån exif-data.
Någon kanske missade att cyberphoto skrev följande, så jag citerar igen: " ... jag har personligen aldrig lyckats med någon kamera tidigare att fånga bildserier där skärpan sitter mitt i prick på alla bilder i liknande situationer, det brukar snarare röra sig om ganska få bilder i varje bildserie som skärpan sitter där den ska."