Verkar som om intensitet och engagemang i denna tråd hamnar i en (tillfällig?) svacka. Är väl förståerligt egentligen med tanke på att mycket avhandlats och Sonys FF-system hamnat i bakvattnet lite grann inför mässan i september.
Har märkt att många på denna tråd återfinns aktiva i tråden om Sonys spegellösa kameror (NEX-3/5), vilket också är förståerligt.
Man kan ha många åsikter om den kameran (främst är det ju gränssninttet som kritiseras lite och även jag skulle kanske velat haft någon mer direktknapp).
Jur som helst har jag funnit att NEX är ett perfekt komplement vad gäller bildlvalitet till FF-systemet. Isynnerhet när man inte vill vara för tungt "bestyckad".
Bildresultaten är smått förbluffande, även med bara standardzoomen. Detaljering, med bibhållen skärpa och valör är extremt bra, enl min åsikt. Dessutom tål filerna från kameran även en interpolering upp till motsvarande 24-30 megapixel, därefter en klockren utskrift på ett A3 glossy photopapper trots att halva blden är beskuren. Och detta vid iso 800. Mycket imponerad.
Jag är nu så lyckligt lottad att jag har 2 st NEX-3. Den som jag köpte själv i mitten av juli samt en som jag "tyvärr" fick i hopsamlad present från en massa välmenande släktingar. Den senare kan jag inte byta och den första har bytesrätt gått ut på.
Den är köpt på MediaMarkt i silverutförande med normalzoom, gått 112 exponeringar, med nästan ett års garanti kbar, perfekt fungerande och utan en skråma med alla tillbehör och originalförpackning. Är det någon på tråden som önskar befria mig ifrån den då jag vill pengarna till att skaffa ytterligare objektiv och adapter till födelsadagsexemplaret.
Nu har jag gjort reklam för varan (vilket är vanligt i just denna tråd), men det handlar faktiskt mer om konsumentupplysning. och mycket ärliga personliga åsikter från min sida. I annat fall så annonserar jag ut den i vanlig ordning.
Men maila mig om någon har intresse av att skaffa en NEX-3+kitzoom lite billigare.
Mvh//Lennart