avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
Mats. Min bild med båten var tagen med A700 samt Minolta Big beercan... Så tittar man på den bilden så är Big Beercan skarpare än G SSM på 300 mm... Med mindre störningar också. Därför den dagen var enormt disig. Vilket jag i bildprogram fått "ta bort" för kunna få en "klarare" bild..
men jag kommer snart testa Minolta 100-300 APO så får vi se hur det sköter sig på A850..
Skönt jag skrev A850 så man/jag hamnar liiite tillbaks på topic.. Hehe..
Bilden på båten är i allafall inte bra som du påstår oavsett med vilket objektiv och kamera den är tagen. Jag postade mina bilder på lååånga avstånd så du får en referens.
Att med den bilden avgöra att BB är bättre än 70-300GSSM går ju inte eftersom vi inte har en bild tagen vid samma tillfälle på samma motiv med 70-300.
Jag har i allafall insett att mina tillkortakommanden med dåliga resultat med Sigma 150-500 inte beror på prylarna, utan på mig. Jag har totalt överskattat min förmåga att hålla ordentligt still, då blir det mycket oskärpa vid långa avstånd, trots SSS. På stadigt stativ vid vindstilla och med fjärrutlösare så blir det riktigt bra, men med 70-300G så blir det inte det om avståndet till motivet är långt. Lite tråkigt för att det är så bra annars.
/Mats