</SPAN>
And if Nikon really starts to produce their own sensors than Sony fullframe sensor development and production will be even more costly
Denna mening är vad jag hoppas skall slå in. Därför att med Nikon borta som kund på Sensorer tror jag att Sony slutar lägga sig ett steg där bakom som dom gjort hela tiden.. Vilket jag sagt samt skrivit många ggr jag tror är ett medvetet val dom gjort för låta det lönsamare sensorsäljandet pågå ostört.. och att systemarna är enbart egentligen den "laddade pistolen" för klargöra att slutar man köpa sensorer så kommer kunkuransen direkt via ökade kapasiteter i Sonykamerorna..
Även om mer erfarna sagt att Sony inte kan slå Nikon på området fixa så kamerorna blir högpresterande värstingar så tror jag totalt tvärt om.
Om Sony
verkligen vill så kör dom över Canikon så kapitalt så Canikon fattar inte vad som hände innan det är för sent.. Det är vad jag tror. Asså. Det spelar ingen roll hur tuff o stark man är . Därför en stark motståndare med stora resurser kan helt enkelt "betala" för slå ut en annan.. Sedan kan vi minoriteter som tjattar på olika forum för kameror tycka och säga vad vi vill.. Även Testare kan göra det... Vi är i totalen endast en fjärt i rymden av alla kameraköpare där ute.. Se bara hur tydligen NEX röner framgångar nu där Sony satsar hårt oavsett testare försöker i princip stoppa kameran från röna framgångar med i mina ögon rätt knepiga tester..Som utgår ifrån någon slags metalitet att dom skulle vara byggda för proeliten som enbart fotar manuellt..Och som far runt med sådan brådska i kamerans funktioner så tiondels sekunder avgör nästa månads lön från företaget..
Vilket NEX inte är byggda för att ha som användare främst
vad jag tror.... men oavsett dessa tester med den typen av regelbok hur kameran skall bedömmas..Så verkar kameran sälja...
Inget snack om saken tydligen vad som sker då detta sker att Sony "drar på maskineriet".. .. Och gör detta med ny teknik samt ny typ av kamera.. Smack.. Slutsnackat... Kameran röner sin framgång ändå..
DVS muskler är ett vinnande consept. ...
Så jag hoppas stenhårt Nikon tar "sitt och drar".. Då får vi äntligen troligen (?) se krafterna en stor tung aktör kan dra igång om dom vill..
OBS detta. "Om dom vill".. Där finns ju även risken att dom går hem gråtande och erkänner sig slagna trotts priset i prestige troligen skulle eka så högt så aktiekursen sjönk rätt hårt. samt företaget nog skulle förorsakas stora skador såsom ostabilt otryggt.. Samt med dålig planering o gud vet allt en marknad inom Aktie kan reagera på..
Lägga sig platt vilket jag anser uteslutet.. Möjligen att dom byter spår och tar andra vägar.. Men lägga sig platt tror jag inte ett smack på..
Så för "Kamerasåpan" skall bli än mer spännande så vore det ju skoj om Nikon slutar sitt samarbete med Sony.. Då blir det nog en stunds riktig high chaparall där ute
Så. Nu är det plats för alla mer kunniga att säga jag hoppas korkat. Har fel. Samt att Sony inte kan... Och det är möjligt jag har alla dom sakerna helt om bakfoten Så Sony börjar bygga trampbilar i stället om Nikon drar.. Men . Det återstår att se.
Hoppas jag har rätt i att Sony drar igång maskineriet.. Trampbilar känns föga spännande...