mayro
Aktiv medlem
Det är ju det som är RAW, helt oredigerade bilder.
Mannen. Du är inte med på banan nu.. Du får följa upp bakåt i tråden för få ett grepp om vad vi talar om..
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju det som är RAW, helt oredigerade bilder.
Och en tetsare som protesterade förut mot sådana ord fick ett inlägg att bita i.. Men stannade vid ta upp programproblematik.. Han ,,,Stefan skulle återkomma till resterande sakerna.. Men insåg troligen det var en het het het potatis att bita i eftersom han "försvann" i stället ...
Idag fattades det defenetiva beslutet att A850 får stanna kvar.. Dels efter gårdagens lärande som visar att A850 "kan" om man bara gör rätt. Dels för den då saker stämmer ifrån den som styr kameran det är en fantastisk kamera helt enkelt..
Hej Mayro ! Ville bara gratta dig till nya kameran,blev lite chockad när jag läste att du "övergett" din A550 !
Men hoppas så klart du även blir lika nöjd med A850 ! Kul med nya saker och nytt sätt att lära
sig ! Allt måste bli som nytt igen när man går över gränsen till fullformat? Lycka till !
Jag ville bara se om någon som gått från 700 till 850 ser någon skillnad på brus...
Jag antar att du har bifogat en bild från en 700 eller?
Hur ser du själv på bruset om du jämför med dina canon-kameror eller 900:an?
Det är inte min mening att ta upp brusfrågan med a700:an, den har jag redan haft en gång. Den HAR brus, det har jag insett - mer än min gamla D7D som är i stort sett brusfri på iso100 - inget att göra något åt.
Jag tar mycket porträttbilder (främst på min dotter för tillfället) och oftast med naturligt ljus och oftast med teleobjektiv. Visst är det lätt att få underexponerade bilder då, men i många fall så är de enligt mig korrekt exponerade och jag får ändå för mycket brus för att jag skall vara nöjd. Med studioljus eller vanlig blixt så blir det kanonbra med min 700:a så jag vet ju att det inte är något fel på den, den har bara en karaktär som jag inte gillar i alla lägen. Jag säger inte att den är sämre än något annat märke eller kamera, jag bara konstaterar att den skiljer sig från min snart 10 år gamla KM.
Om någon annan känner igen mitt resonemang samt har en 850/900 så hade det varit intressant att höra era åsikter.
Mvh
Björn