Idag fattades det defenetiva beslutet att A850 får stanna kvar.. Dels efter gårdagens lärande som visar att A850 "kan" om man bara gör rätt. Dels för den då saker stämmer ifrån den som styr kameran det är en fantastisk kamera helt enkelt..
Och nu kan jag efter igår säga att A850 är en mycket dugande kamera även då ljuset börjar tryta..
Och beslut nr 2 blev att a850 skall då möjlighet blir kompletteras med en NEX 3 eller 5.. Troligen en 3á.. Filmande är endast barnen som kanske pysslar med.. Och den film en NEX 3 levererar duger nog gott.. Och för mig är det Live view med HDR som är det jag vill ha.. Men vi för se vilken det blir i framtid..
Men jag säger detta.. En A550 med bra objektiv monterat är rakt inget man bara "kör över" med en A850.. Som helhet är fortfarande i mina ögon sett en A550 totalt sett .. Allt inräknat,, en "bättre
användarkamera" än vad en A850 är..
Och oavsett nu A850 börjar leverera för mig och kommer göra detta nu i framtid,,så kan jag lätt säga att,, aldrig har jag tagit så enkelt,, samt i
mina ögon sett fina bilder som jag gjort med A550 ihop med tex Sony 70-300 G SSM .. Aldrig så enkelt och med så lite bildprogramsarbete.. Ordet idiotsäkerhet "att få bilden" är enkelt att använda med den kombon..
Och jag anser varenda kameraköpare som går förbi denna A550 med att inte seriöst verkligen titta samt sätta sig in i kameran gör ett stort stort misstag..
I framtiden kommer troligen A550 bli ett benchmark för "Bland dom bästa . Om inte den bästa stillbildskameran som världen glömde köpa i sin prisgrupp".. och allt för testare inte gör sina jobb seriöst
anser jag.. ..
Några knappar och tjafs kan man gnälla på.. Men då man helt enkelt inte gör prestanda tester seriöst
samt tar in funktioner på riktigt så är det skam.
Och en tetsare som protesterade förut mot sådana ord fick ett inlägg att bita i.. Men stannade vid ta upp programproblematik.. Han ,,,Stefan skulle återkomma till resterande sakerna.. Men insåg troligen det var en het het het potatis att bita i eftersom han "försvann" i stället ...
Man kan ju hoppas han försvann och skaffade sig en A550 och just nu håller på att
seriöst lära sig kamerans fördelar och nackdelar och därför ej kom med mer svar..
Vi får väl se..
(Ler glatt.. Och menar inget elakt.. retas bara med "TestStefan" lite..)
Hur som. Nu är beslut bestämt och fattat till 100% att A850 stannar...NEX blir ersättaren till A550 då ekonomi finns.... Smidig ersättare med hög prestanda också.... Men det tog en stund som ni sett att fatta detta beslut.. Och det var
inte självklart på nått sätt i världen.. Utan det tog ifrån dag 1 tills nu innan idag fast beslut togs...Så tuff konkurrens är det mot en A550
anser jag..