så kan vi köpa fantastiska produkter betydligt billigare än vi skulle kunna annars. Är inte det fantastiskt?
Nej. Därför det driver Sony till att följa det signum dessa "Testare" påtalar "som det rätta" vilket gör att Sony´s fördelaktiga Live view mm säkerligen har stora chanser att bli "bortvalda" såsom "ej fungerande" funktioner för kamerafolket..
Fast ärligt jag tror en stillbildskamera såsom A850/A900 med uppdaterad med prestanda och A500íns HDR Live view Samt vinklingsbar skärm skulle älskas utav fotografer...
Jag är mycket orolig för att Sony tappar modet att gå denna egna väg..
Jag såg lite utav bröllopet igår.. Och kan säga direkt att en Sony A550 med sin snabba live view funktion hade varit det ända sättet att ens få en bra bild om man stod en liten bit bakom folket längst fram som ville fota kortegen....
Och där hade nog varenda även utav Sony´s FF användare jublat om dom haft denna superba snabba exakta Live view i sina FF kameror...
Så svaret är defenetivt avgjort
nej.! Det är inte bra för oss konsumenter att fejktester gör att kameratillverkare "pressas" att ev för få vara i solen kopiera dessa filmande Canikoner som det stora målet.. Den funktionen är ju inget att ha då det gäller att faktiskt ta sin stillbild vilket är det huvudsakliga målet med en stillbildskamera...
Så jag anser att partiska testare gör extrem skada på att skapa bättre verktyg för "att ta bilden" med smarta funktioner som gör det möjligt att verkligen "ta bilden"...
Folk kan ju försöka stå med sina filmande stillbildskameror med 5 . 8 personer framför sig och försöka filma samt ta sina med full kontroll samt exakt fokuserade bilder.. Just try it!!..
Vi med Sony´s Live view kameror kan ta bilderna med kontroll samt med full kontroll att vi fokuserar på det vi vill snabbt och enkelt.... Och detta är jag orolig för att Sony skall "tappa" då pressen ifrån testare och den sedan minskade säljvolymen skall skapa att Sony byter spår..
Det jäkliga är att detta beteende från testare skapar ju sämre utveckling för alla märken då deras ord skapar inte dom bästa kamerorna. Utan dom skapar dom kameror som påstås vara bäst..
Men vi kan ju ses några st med alla märken och ta bilder i
besvärliga situationer så kan vi sedan se vilket märke som levererar samt gör det med högst rating i antal godkända bilder samt med störst exakthet och
kontroll... Samt att ens få en bild..
Jag tror mig utan tvekan veta att tex Sony A550 kommer inte vara förlorarkameran..! Inte heller Sony´s FF kameror kommer ha minsta chans...
Så kan vi sedan bestämma vilken kamera i praktiken som är "bäst" vid praktiskt fotande...
Alla kameror klarar ju att stå längst fram med fritt "skottfällt".. Men så ser ju sällan verkligheten ut vid "händelser".. Då finns oftast massa mer människor som också vill stå längst fram .. Dom står ju till och med dagen före där samt sover över för att få vara först längst framme...Annars går det ju inte fota "händelsen"..
Här är ett exempel. Flera fotande sprang fram för fota vid skolavslutningen.. Jag bara lyfte min kamera och fick med kaoset med trängsel av fotande... Och samtidigt barnen som sjöng.. Och med live view mätning den gör grejade kameran även den där lampan som lyser där i bild.. Utan tappa bort resten av bilden .. Och jag satt ner och tog bilden.. Kunde ju ställt mig upp också..
Så åter igen "nej!.. Som konsument och praktisk användare anser jag inte det bra att testarna förvränger saker så det skadar mina samt allas chanser att få den bästa kameran ""framdriven"" via ärliga tester seriösa .. Och via dagens form av tester få det mest partiska mot märken framdrivet i stället..
Hoppas Sony har styrkan att våga stå emot.. En ny A7XX med HDR Live view osv.. FF kamera med detsamma osv...Hoppas detta är vad sony prioriterar. Skalldom skapa filmande så gör det som en extrafunktion.. Men stillbild bör vara prioriterat område!!
Sorry långt inlägg.. Men en FF kamera med A550 funktioner... Mumma det.. Eller efterkommande A7XX med dito funktioner..... Mumma det också...
La till en till bild där man enkelt ser hur A550 med snabb live view briljerar..Och igen ser man hur andra får krypa där framme i bild.. Och hela gången bakom var fler som försökte fota ifrån...Men men...