Nä nu har den där skivan hakat upp sig. Förra året kom Nex5n, Nex7, A77 och A65. I år kommer det nog uppgraderingar på A35 och A55, nästa år kan man nog handla en ny FF. Jag kan inte påstå att jag känner att farten är direkt långsam? Tycker man det är det ju bara att byta til någon annan mer perfekt tillverkare, tycker man att dom är det så är man väl inte här fortfarande?
//R
Nu snackar vi ju om FF!
Du glömde A35 och kanske A600 i år och året innan det kom 290,390,(560),580,A33,A55,NEX-3,
A850,NEX-5,NEX-C3 och året innan det kom 280,380,450,500,550 och året innan det 230,330,350,
A900 och året innan det 200,300,700 och året innan det A100,KMD5D
Vad blir det på 6 år?
Jo c:a 30-35 APS-C kameror (!) och 1 FF (räknar inte med A850 eftersom den tillförde nada).
3 st avancerade modeller (metallchassi och så), resten enkla plastkameror.
(Skrev ur huvet, stämmer säkert inte 100% på modell och år och är inte intresserad av att bli tillrättavisad av någon som tabellbitare, det är inte det som är poängen)
Tycker du inte det haltar lite?
Det här ju helt j-a sjukt!
Är nu grymt besviken för att jag tror jag har sett vartåt det lutar. Det kan mycket väl vara så att Sony fortsätter på det sättet och inte har nån riktig plan fortfarande och svalt intresse att satsa på allvar. Känner mig rejält lurad helt enkelt!
Det som är så förbaskat märkligt med det här är att de då satsar (slösar) på exklusivavtalet med Zeiss AF och att de huxflux släpper ett äckeldyrt teleobjektiv för FF utan att matcha det med någon kamera.
Jag får inte ihop det helt enkelt och misstänker att de inte får det i styrelserummen hos Sony heller.
Du må tycka att skivan hakat upp sig, men för mig så är det här en helt ny och mycket sorglig insikt som växt fram under några månader.
Jag har trott stenhårt på Sony och tyckt det varit förbaskat roligt att vara med i underdog-laget från början innan de slog igenom och tog över världen. Varit mycket entusiastisk över alla smarta lösningar och finesser. Det har nu bleknat rejält och jag skiter faktiskt i Quick-Live-View, HDR osv. och jag svalde G-myten med hull och hår.
Jag har nu insett att kejsaren är naken och det är förfärligt smärtsamt. Speciellt som jag verkat lite som ambassadör för Sony-systemet för att jag trott på det så stenhårt.
Kan också avslöja att jag haft långt gångna planer på att starta en affärsrörelse runt det här med mycket nedlagt tid och arbete som nu skrinläggs.
Jävla skit är vad det är!
/Mats