Skarström
Aktiv medlem
Förstår ej vad ni menar.
Vet inte vad ni har för preferenser men 15 k eller om NiCan kostar 7.5 k (som det påstås) är bägge alternativen långt över min budget...... för ett tele. Dessa är ju inte i närheten av någon form av amatör nivå? Måste nog vara sponsrad eller ha ett jobb som betalar. Hur många Nikon 500/4 VR säljs till privat personer i Svedala eller Cannon 600/4.
Jag skulle kunna spara till en cz 135 som längst och då begagnad för 1k (ska du sälja din Mats)
Det som gjort att jag en gån valde Minolta och senare SONY (A100) var att man fick mycket för pengarna. Vist inte samma byggkvalite. Men för var det ett problem men idag när kamror byts efter 1-4 år är det inte många som är utslitna direkt. SÅ jag tycker fortfarande man får mycket för pengarna. A77 jmf ju med betydligt dyrare kamror.
Jag skulle nog gissa att en ny SONY blir billigare än Nikon D800, om specarna är liknande.
Bege dig till en bra fågellokal under säsong och du kommer häpna över hur fina objektiv och hus fågelfotograferna har. Men det är inte så konstigt, 60-150kkr är inte så mkt för en primär hobby när det är så kul