Photocon
Aktiv medlem
OK att den inte är bäst men så illa är det väl ändå inte? Som jag fattar det så stjäl spegeln ungefär 1/3 steg och det är ju inte så himla mycket... Själv skulle jag gissa att den är minst lika bra som A900 med lite ljus? Tysk farbror som har mätt: http://www.sonyalpharumors.com/a77-...ht-test-in-stock-in-uk-spain-canada-and-cina/
//R
Själva spegeln sägs sno 1/3 EV, men slutresultatet blir likväl nästan 2/3. D v s faktiskt iso 100 blir 160. Iso 1600 blir c:a 2400 vilket ökar detaljförsörande brus.
Det är inte SLT-konstruktionen jag direkt avser heller. Det handlar mer om att det även med "fritt blås" är svårt att få till bra lågljusegenskaper med 24MP på arean en APS-C sensor ger. Så för min del var det väntat.
Går även att se om man jämför en NEX-7 med en NEX-5n där ingen spegelfilm hindrar. NEX-7:ans högre pixeldensitet genererar detaljförstörande brus i högre grad än 5n vid samm iso-tal. Med nedskalad till 5n-storlek blir skillnaden inte märkbar. Så inget ont om 24MP på APS-C. Den ger vid optimala iso en bättre detaljerad bild än 16MP samtidigt som man kan få 16MP-sensorns låglöjusegenskaper (nästan) vid nedskalning. Och 16MP skäms inte för sig.
//Lennart