Fasiken att tekniken ska gå så fort framåt! :-(
Det är faktiskt bara rätt precis 3 år sedan som A900 lanserades. Det är ju inte längesedan alls egentligen.
Hittade den här artikeln när jag sökte runt efter billiga A900or för att se om de skulle rasa i pris.
http://www.fotosidan.se/cldoc/sony-a900-ar-har.htm
Tips: Ta och läs alla kommentarerna till artikeln. Finns en hel del inttressant där som känns som precis samma sak som det skrivs nu. "Oj oj oj, vad ska Canon och Nikon nu ta sig till, fast objektiven till dessa kommer kanske bli billiga när alla byter till Sony" osv.
Kan bara inte låta bli att tycka att det där med SLT inte var så bra ändå. Skulle verkligen vilja se DSLR från Sony framöver, men så lär det knappast bli. Alla vet ju hur entusiastisk jag har varit innan A77 tog form och hur bra allt skulle bli. Nu känns det absolut inte så längre.
Tänk er en A900 med LV och Video och samma sensor som i A580 fast större beskuren till FF-format. Skulle väl bli så att det blev 36 megapixel. Exakt samma chassi och sökare. Enbart sensor-LV med kontrastfokus och filmfunktion och kanske lite uppiffat AF-system. Jäklar vad långt det skulle räcka.
Kommer väl en Nikon D4X så småningom med precis de specarna, men då har jag som enkel hobbyfotograf passerat smärtgränsen pengamässigt för länge sedan för att lägga ut på en kamera.
Åh, vad underbart att ni väckt liv i den här tråden igen. Faktiskt är jag rätt less på A77 och hur Sony klantar till det med EVF och massa buggar och skit.
Tyvärr är det ekonomiskt krisigt för mig precis nu. Annars Lennart skulle jag faktiskt slå till på din A850. Jag har redan bra glas till den och är hyggligt bra på att ratta den också och bildbehandla för att få ut fantastiskt resultat.
Det ekonomiska reder nog upp sig så småningom och kanske har du den kvar till dess.
Märkligt Lennart att det inte är rusning efter din A850. Det finns två till salu på fotosidan ,varav den andra är betydligt dyrare, visserligen tillsammans med objektiv. Det finns ju också en kille som satt in en köpes-annons för en A850. Varför köper inte han den då? Bättre ex och bättre pris går väl inte att uppbringa?
Nä, jag velar hit och dit och har ju ganska nyligen sålt av min A850 tillsammans med några passande objektiv. Hade inga problem alls och fick dessutom ganska bra betalt och köparen kontaktade mig efteråt och öste lovord om kameran hur fantastisk den är.
Det var bättre förr. För sisådär ett år sedan. Det är säkert.
Fast man kan ju alltid hyra en
http://www.blocket.se/stockholm/Sony_a850_uthyres_995_dygn_1995_helg_2995_vec_35854400.htm?ca=11&w=3
/Mats