hrmm, det lutar nog åt ett 16-35... om jag inte bestämmer mig för att skrota hela arsenalen med FF och alla objektiv och behålla min a55:a istället. Helt ärligt vet jag inte om jag behöver min 850 längre. Visst är det coolt med FF och jag får definitivt inte bättre bilder med min a55:a, men jag jobbar å andra sidan inte professionellt med foto. Jag var lite sugen på att börja frilansa ett tag förra året, men det blev inge av det, så då är det ju verkligen frågan om det verkligen är värt det... Men det vet ju bara jag

Det är ju kul att veta vad ett system kan prestera, jag menar - jag kan ju titta på en bild som jag tagit med zeiss 24-70 och förundras av skärpan (ja främst skärpan faktiskt) och sedan jämföra det med en bild som jag plåtat med a55:an - i jpeg och med 16-105-objektivet och tycka att det senare är skräp alltihop, men när jag vet med mig att jag inte kommer skriva ut det större än 10x15 så är ju frågan verkligen relevant...
Nä, om jag skulle ta och bygga en studio hemma och börja plåta för cash... eller sälja av hela skiten till förmån för en båt eller ngt...
hrmm, lite bitter kanske för att man aldrig kom igång
//Björn