Paul.r.Lindqvist
Aktiv medlem
Var det splittade paket den här gången också eller "bara" kamerahus boxar ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det kan man inte göra något åt. Helt rätt. Jag fick min A900 till riktigt bra pris också i dec 2009 så man får ju räkna den tiden som gått och den enorma glädje man haft av kameran.
Nu är ju inte 13000:- för en A850 dess verkliga pris utan sannolikt en specialdeal som är av tillfällig natur.
Enl ÅF i Sthlm (tittade in på JP på söder och Rajala när jag var där förra veckan) så är Sony lättare att sätta "tryck" på vad gäller tillfälliga kampanjer. Man spräcker även en del glugg+huskampanjpaket och säljer dem var för sig.
Sigma gör överlag inte bättre gluggar än Zeiss, men vad jag ville peka på var just kombinationen av Sigmas primeobjektiv, som optiskt kan mäta sig med Zeiss+en för tillfället billig A850, blir extremt billigt sett till bildresultatet.
En väljusterad Sigma 50/1.4 DG HSM, 100-300/4 DG HSM, 24-70/2.8 DG HSM, 70/2.8 DG macro med flera är de facto i samma optiska klass som Sonys Zeissobjektiv. Att se något annat är nog att blunda för fakta.
Själv kör jag med Sonys Carl Zeiss Sonnar 135/1.8 ZA som jag villigt erkänner inte har sin överman från något annat fabrikat. Min Carl ZeissPlanar 85/1.4 ZA är inte optiskt bättre än Nikons gamla skruvdrivna 85/1.4 och min Carl Zeiss Vario-Sonnar 24-70/2.8 SSM är inte optiskt bättre än exempelvis Canons L-motsvarighet. Ej heller bättre än Sigmas motsvarande i EX DG HSM-utförande.
Däremot är de 3 Zeissgluggarna jag räknat upp extremt välbyggda. Sannolikt bättre än de flesta förekommande dyra objektiv på marknaden.
Du kunde ju sålt iväg Nikonen så hade du haft objektiv..
Det var på det berömda håret att jag klickade iväg beställningen på A850 hos Rajala igår. Jag fann mej en sekunds sans då en tanke slog mej. Jag kan ju för f-n inte fotografera med bara ett hus. Nyinköpet skulle naturligtvis inte sluta med bara kamerahuset.
Då jag ska till med viss renovering hemma, samt att semestern ligger in på knutarna, så... Snyft...
/K
Någon som provat att köra manuella M42 objektiv via adapter på denna kamera?
Hur bra/dåligt fungerar det, tänker främst på ljusmätning, fokusindikering, samt brännvidd till antiskaksystemet, finns det något bra sätt som funkar.
En till fundering,hur bra är sökaren för manuell fokusering, finns det split screen som orginaltillbehör eller är det en fulskiva från ebay som gäller.
/Mvh Tobias
Grattis, här sitter jag och slår mig för att jag inte läser forumet tillräckligt ofta, fast det är ju du glad för om du fick den sistaja jisses, gick undan på Rajala i förmiddags,
fast jag fick den sista, tror jag. Superglad.
ja jisses, gick undan på Rajala i förmiddags,
fast jag fick den sista, tror jag. Superglad. Hade ju egentligen
lämnat det allt mer snåriga SONY-träsket, men...som gammal
Minolta-nörd var jag bara tvungen att ge någon av SONYS fullformatare
en chans, och 12999 kr för en helt ny FF-kamera är ju...jäkligt bra.
-
tror det kommer dyka upp fler chanser till att fynda A850r.
Rajala hade för övrigt också en A380 + 18-55 för 2999 kr i dag, förmodar att det också
var ett bra pris.
Någon som provat att köra manuella M42 objektiv via adapter på denna kamera?
Hur bra/dåligt fungerar det, tänker främst på ljusmätning, fokusindikering, samt brännvidd till antiskaksystemet, finns det något bra sätt som funkar.
En till fundering,hur bra är sökaren för manuell fokusering, finns det split screen som orginaltillbehör eller är det en fulskiva från ebay som gäller.
/Mvh Tobias
Avtal är till för att hållas.
Skulle jag som egen företagare missköta mina löften som de gjort skulle jag vara out of business fortare än kvickt..
Absolut! Ifall de inte hinner med att serva dig pga att du släpper loss en telefon-, brev- och email-storm över dem, så får du givetvis skylla dig själv helt och hållet......
Jag får väl skylla mig själv som gav dem gratisreklam genom att i förväg berätta om prissänkningen på A850 här på FS.
...
Säkert!...
Skulle jag som egen företagare missköta mina löften som de gjort skulle jag vara out of business fortare än kvickt.
...
Att som omväxling få höra sådant värmer ju hjärtat!...
Ringde Scandinavian och frågade om jag inte kunde få hyra deras utställnings ex av Sony 50/2,8 Macro, visst sa det inga problem, men du behöver inte betala., du får låna den.
...
Absolut! Ifall de inte hinner med att serva dig pga att du släpper loss en telefon-, brev- och email-storm över dem, så får du givetvis skylla dig själv helt och hållet...
Haha, jomenvisst!
Säkert!
Men när det gäller nätförsäljning, och det gäller en av de stora prispressarna, och att folk faktiskt tycks få det de beställer och inte bara tegelstenar, så tror jag inte att de kommer att försvinna i första taget.
Var det splittade paket den här gången också eller "bara" kamerahus boxar ?