Ligger nog lite under det begagnat. Tror du kan få en för 11000.
Jag är ganska säker på att A850 kommer att dras in alldeles snart och att A900 sänks i pris. I samband med det är det troligt att enstaka lager-ex av A850 säljs ut lite billigare. Det är möjligt att det kommer någon uppiffning av A900 samtidigt som priset sänks till, ska vi gissa 18000 kr.
Varför köpa en A850 och inte utnyttja de underbara 24,6 megapixlarna?!?
Kameran har ett läge med komprimerad raw, cRAW, som gör filerna hanterbara, bara 24 MB styck. Tillsammans med Sonys drivrutin för Windows kan du browsa dina raw-bilder direkt, så det finns ingen anledning att spara dubbla bilder, jpeg+raw.
Jag kör enbart cRAW och browsar igenom bilderna direkt på kortet i datorn och kopierar bara över de som är bra och rensar sen ut.
Nu kanske någon höjer på ögonbrynen lite, men jag har en A850 som jag ev. säljer, fast i så fall i paket med ett original vertikalgrepp, flera objektiv, Sigma 20/1,8, Sony 28-75/2,8SAM och Sony carl Zeiss 85/1,4. Kameran VG och Sony-objektiven är i absolut nyskick. Sigma-objektivet är bra det med, men motljusskyddet snäpper inte fast riktigt ordentligt hårt, så det kan skruva av sig av sig självt. Går nog enkelt att fixa iofs.
Just den här kameran är nog ett extremt bra exemplar! Fokusering ligger exakt på både kamera och objektiv (objektiven har varit inne för kalibrering) och det är grejer som är mindre än ett år gamla med fullständig garanti (inte sigma-objektivet).
Hör av dig till mig via mail om du är intresserad. Kan ge dig mycket bra pris och med avdragsgill moms för företag för absolut toppklass-utrustning. Finns lite olika varianter på tänkbara affärer...
/Mats