Znutt
Aktiv medlem
Beror ju helt och hållet vad det är vad man vill ha ut av sin kamera. Vänta på efterföljaren är det väl egentligen ingen som gör, alltså att man velat ha en sån i snart två år och fortsätter tålmodigt att vänta ytterligare medan man stannar kvar med sin föråldrade A700, det verkar ju inte helsmart tycker jag då de nya APS-C kamerorna springer i cirklar runt gamla A700.
/Mats
Nu inser jag att jag är i ett forum dår iso prestanda hyllas som det ultimata förutom på fullformat. Ingen person som behöver högre iso och är rädd för brus väljer en A850/900 utan väljer då en Cannon. För de som fotar annat än sport i sporthallar räcker både A700 och även A850/A900 trotts att de är föråldrade och inte ger bra jpg utan kräver raw. Men normalt handhavande ink AF och dagjusbilder.
Vist har man någon gång (macro bilder i skugga) viljat ha mindre brus på ISO 800 på A700 när man pixelpeakar men när bilden kommer ut är det ingen somreflekterar över detta. Tycker att skärpan är mer primär. Detta medför dock CZ 85/135 kanske 24 etc. Zoom är i stort sätt uteslutet.... Bättre med skärpa och brus än utan skärpa och utan brus. Klart bäst är förståss en bra komponerad bild och rätt tidpunkt....
Så vist känner att detta liknar alla mobil och kompaktkamror med flera mega pix i uåålösning men skit linser utan skärpa....