PMD
Aktiv medlem
Nu var ju Sony R-1 inte vilken liten sketkompakt som helst
Min bror har en sån. Den håller fortfarande riktigt bra på låga ISO, men är förstås ifrånsprungen vad gäller brus på höga ISO. Objektivet är riktigt, riktigt bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu var ju Sony R-1 inte vilken liten sketkompakt som helst
Vilken klass det är på NEXen förresten. Den är ju så himla vacker och len och fin.
Otrolig klasskillnad på kitobjektivet till NEX och det till A580.
/Mats
Vilken klass det är på NEXen förresten. Den är ju så himla vacker och len och fin.
/Mats
Du kunde köpt. Fotat ett år med den. Och med inköpspriset 4500 kr så hade du fotat i stort sett gratis det året då du sålt NEX 5án...
Ang Fisheye 16/2.8 så fyller det hela formatet på en FF. resultatet på en aps-c blir 24mm med charmig distorsion och extremt skarpt. Har 4 inbyggda filter. Fisheyeeffekten kvarstår men givetvis beskuren.
Ja, kitobjektivet 18-55 till APS-kamerorna (Sony) är ju verkligen inget upphetsande, även om det är bättre än det gamla 18-70 - som inte bara var "inte bra" det var rent av "dåligt"..
Yes. Så är man Sonyist igen . "Nex"´t 5 step ..... Föresten så är det snudd jag sätter in en bytesannons med min 5D mkII och 24-105 L is USM objektivet om någon vill byta en A850 med CZ 24-70 f2,8 mot Canon.. Den funderingen har liiiite snurrat här..
Läser om nexarna och det kliar i köptarmen. Hade tänkt vänta till nex-7 men ????? 4500....
Måste dock försvara 18-70 är ett bra objektiv (dock stora variationer). De flesta tester utser det till det bättre kit objektivet när a100 kom (ingen som gillade a100 bara) men objektivet tyckte de var bättre än motsvarande cannon nikon.
Det jag fick med min A100 var redigt bra. Köpte ett cz 16-80 som gick tilbaja pga back focus och dålig skärpa. På kort avstånd var 18-70 bättre. Men jag hade kanske turen att få ett bra ex
A100 är hos dottern nu. Och 18-70 gör bra ifrån sig ännu... Ångarde mig lite att jag inte har det kvar....
Mats. Tamron 17-50 f2,5 säger jag.. Köp ett sådant till din A580.. Det är förbannat bra objektiv tycker jag.. Riktigt riktigt bra. Finns nog inget mer prisvärt objektiv om du frågar mig.
Det följde med i paketet en jättegullig liten blixt som man knäpper fast i en lucka på kameran. Vet nån ifall den går att trådlöst styra andra Sony-blixtar med? Lars Ringh kanske vet det?
/Mats
För sjutton. En NEX 5 inklusive 18-55 objektiv för 4500 är bara handla. Det är inget att ens tänka på...Nu har det kommit in på prisjakt också. Så det lär gå åt NEX5 kameror ...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=622559
.................................Andra kostsammare aktiviteter?
Jo, du kan ju gå och köpa dig en båt så förstår du snabbt vad jag menar ;-)
Eller börja med teknisk dykning. Bara andningsgasen för ett dyk kostar en tusenlapp plus båtutfärder osv., samt utbildning och träning och utrustning. Bara en lampa kostar 10-15000 osv.
Nä, bara man har möjlighet att stoppa in en slant som grundinvesterig så kostar det väldigt lite om man inte köper en kamera dyrt och har den flera år så att den är tappar allt värde. Det kostsammaste jag gjort är nog A550 som jag köpte för 7990, hade ett och ett halvt år och sålde för 5 500 kr.
/Mats