ANNONS
Annons

Sony A500 och A550 lanserade

Jag har tagit nåra bilder på m-markt med A500án i olika isotal men vet inte riktigt hur man ska lägga upp dom på något vettigt sätt.Får lägga in dom på min sida så länge,men då blir dom jy lite mindre !! kan skicka fall nån vill ha fullsize !!

Jag tycker annars att 500án kändes ok och iso upp till 3200 kan man använda utan att brusreducera

Med lite brusbortagning och justeringar så blir bilderna kanon(dom på min sida är dock inte detta) Hann inte prova funktionerna HDR och DR och dylikt för batteriet va slut på provkameran!!

Tack för bilder.. Skall kolla på dom noga efter mat mm i kväll... Men nog sjutton ser dom vid snabbtitt förbaskat lovande ut!!...

A5xx - blaskiga färger

Är det fler än jag som reagerat på att en stor del av de förvånansvärt få bilder man sett från dessa kameror verkar vara verkligt blaskiga och tråkiga? Inte känner då jag att det är någon vidare släktskap vare sig med A3xx-serien eller gamla Minolta-DSLR:ernas härliga färger.

Många av bilderna man lagt ut verkar dessutom överexponerade och det kan väl vara en förklaring.

Det är en ganska livaktig diskussion på Dyxum om dessa kameror men intresset verkar rätt ljumt i Sverige. Händer inte mycket sedan lanseringen tycker i alla fall jag. Det kanske blir lite bättre fart när folk nu börjar få sina kameror.

http://www.dyxum.com/dforum/a500-a550_forum47.html

Vet inte vad det beror på...troligvis pgr av att Canon o Nikon dominerar här i Sverige..se bara på Sonytrådarna här på FS det knappt nått "liv" i nån av trådarna..lite synd tycker jag personligen.
Vad det gäller A500/550 så verkar det vara två riktigt bra modeller som jag tror/hoppas kommer att sälja bra.

Hehe.. Där på Dyxum startar dom jämföra A550 med Canon 7d... Rätt skoj jämförelse på sitt sätt.. Samt lite tankeväckande ...

Vet inte vad det beror på...troligvis pgr av att Canon o Nikon dominerar här i Sverige..se bara på Sonytrådarna här på FS det knappt nått "liv" i nån av trådarna..lite synd tycker jag personligen.
Vad det gäller A500/550 så verkar det vara två riktigt bra modeller som jag tror/hoppas kommer att sälja bra.

Det beror säkert på, att ägarna av Sony D-SLR använder sina kameror mera än bara torr snackar om sina kameror, det finns inte tid till annat än själva fotograferingen, det är alltid lika kul med ett Minolta/Sony verktyg!

Det beror säkert på, att ägarna av Sony D-SLR använder sina kameror mera än bara torr snackar om sina kameror, det finns inte tid till annat än själva fotograferingen, det är alltid lika kul med ett Minolta/Sony verktyg!

Hehehe ja för fota gör man ju verkligen dygnet runt ;)???
Torrsnack eller inte så är det alltid kul och informativt i vissa fall att läsa användarintryck,tipps,se bilder mm från/om dom olika modellerna.

Hehehe ja för fota gör man ju verkligen dygnet runt ;)???
Torrsnack eller inte så är det alltid kul och informativt i vissa fall att läsa användarintryck,tipps,se bilder mm från/om dom olika modellerna.

Fotografera hela dygnet runt gör väl ingen vettig människa, det måste finnas tid till allt annat i vardagslivet, vaa?
Torr snackar om sina kameror, det gör man i början av sin hobby, det brukar gå över med tiden ...

Tittar man så verkar det mesta resonemangen handla om felaktigheter i nya modeller då det kokar i märkestrådarna runtomkring...
..

Samt brus iso brus iso brus iso brus.. och i sådana debatter har väl inte direkt vi Sonyister så mycket att vinna då våra kamerors styrka inte just ligger i nattfotograferandets avdelningar utan snarare som bildtagande med ljus som en del av bilderna..

Fotografera hela dygnet runt gör väl ingen vettig människa, det måste finnas tid till allt annat i vardagslivet, vaa?
Torr snackar om sina kameror, det gör man i början av sin hobby, det brukar gå över med tiden ...

Hahaha nähä ;) ..men som du själv skrev: det finns inte tid till annat än själva fotograferingen...hur han du med o skriva det inlägget nyss då ;)

Det där är nog väldigt inviduellt..jag är väldigt aktiv i mitt fotande men tröttnar inte på att torrsnacka om nya kameror,objektiv,bildbehandling mm trotts att jag fotat några år nu eftersom det är en del av min hobby.

Precis samma sak va det när jag körde motocross i många år..där disskuterades nya modeller,fjädring,hjälmar,däck,tipps,användarintryck mm ständigt mellan oss i klubben ovs om man va nybörjare eller kört i många år...tex min kusin..han har nog kört enduro i 15-20 och många år i SM..han disskutera fortfarande nya modeller,inställningar,däck mm lika mycket nu som när han började åka enduro.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar