A500 på MediaMarkt
Hej
Jag var också på MM för att kolla en USB-HD. Då jag köpte en A700 för att ersätta min A100 (funderade på A850 föll dock ifrån) och såg att de hade en A500, blev jag först lite nervös. A5xx föll på sökare( utifrån data och ref A3xx), ingen vädertätning, plasthus, saknade av DOF mm.
Efter att provat den var jag både possitivt överaskad och att samtidigt mina antagande var OK. Mina åsikter:
#1 Sökaren var som jag trodde ingen höjdare för oss med glasögon. Liten och långt ifrån. Man ser inte hela bilden. .... MF = omöjligt
#2 Huset verkade aningens mindre i greppet än A100. Ett halvt finger utanför minst. MM fäste för skylt hjälper dock till. Undra om man kan få detta med sig.
#3 Det possitiva var att serietagninng och AF verkade mycket rappt....
#4 Testade även LW och den funkar snabbt och bra. Eftersläpningen jag såg på en A3xx fanns inte kvar. (kanse lite)
#5 Testade även MF LW (Manual Focus Check Live View). Funkaded skit bra, kanon. Det skulle jag vilja ha(dock utan någon skärm som är ledbar och bråkar med näsan och den vanliga sökaren). Två dumma saker! -1 Ingen DOF, man ser ju inte vilket skärpdjup bilden får (antar attd et har med att bilden skulle bli mörk) vilket hade varit super kanon vid macro etc.. -2 Efter en bild med MF LW måste man igen trycka på knappen för att få MF LW???
#6 Skärmen var bra och då måste ju skärmen på A550 vara änu bättre
#7 Hatar dock pop upp blixtar.....
#8 Testade aldrig auto HDR det vore kanske något
Glömde kolla Canon 7D, hoppas Sony fixar en A7xx åt det hållet.
ps mayro glöm inte att det den äter SD kort..... ds