Att komma ut och fota räddade mig från mycket och gav mig något att göra när jag förlorade min fru för nu drygt två år sedan. Nu får vi hoppas att det inte går dit för din del - men att ha något att göra som är lite filosofiskt hjälper en att koppla av ibland...
Jag håller ögonen öppna.
Jag vet inte vad jag skall säga .. Mer än att jag beklagar ur mitt hjärta din /er familjs förlust...
Vi vet tyvärr ingenting ännu om hur sjukvården kommer handskas med Lenas cancer.. Dom har två ggr nu försökt få ner sondmatning för få upp vikten. Hon är svårt undernärd.. Men misslyckats. Senast var faktiskt idag.. Dom måste få in näring för hon skall orka med behandlingen.. Men det får fortsätta med dropp.. 1 kg har dom fått upp vikten nu från 35 kg fick jag reda på nyligen. Så 36 kg och 172 cm är dagsformen..
Men det verkar som att det blir Cytostatica samt ev strålning som dom försöker med först.. Operation är sista utvägen tydligen. Dels därför Lena förmodligen blir stum av en operation. Men också kanske främst för den är så stor en sådan operation, så då man är så dålig form så är risker så stora. Jag tror det är så dom resonerar om jag inte fattat fel.. Och med cellgifter och strålning kan kanske svalget öppnas så man får ner sondmatningen vilket ju är bästa sättet att ta in näring för kroppen.. Och en ev operation finns ju kvar som option I alla fall om inget annat hjälper..
Så är dagsläget...
Men igen. Jag beklagar din förlust av din fru Joakim...!
Och tack ni andra för deltagande ord!!...
Jag vill samtidigt passa slå att slå ett slag för den tyvärr aningen "insomnade" insamlingen "Fotografer mot Cancer" som fotosidan visade i denna länk.
http://www.fotosidan.se/cldoc/38341.htm
Och så var det kameran mm..
Den blir nog kvar.. Tills nu har vi klarat av situationen.. Och jag verkligen uppskattar min kamera och det den kan göra. Den har varit med nu på några fototurer för fota hifi. Tyvärr har orken att göra bildtrådar inte varit stor. Men bilder är tagna.. Och kamerans prestanda är mycket bra anser jag...
Så jag är verkligen riktigt nöjd med min A550.. Och jag har enormt svårt att förstå att inte dessa A550 får det större genomslag dom borde ha .. Det är snudd omöjligt att misslyckas med att "ta bilden" anser jag då man sedan framkallar bilderna..
Så hoppas jag kan behålla mina grejer.. Och A550 bådar fortfarande riktigt gott för den kommande A700 ersättaren..
Tack igen för uppmuntrande ord allihopa.. Vi kämpar på här och hoppas Gud hör bön.. Samt läkarna kan utföra miraklen dom så ofta kan utföra.. Så länge det finns liv finns det hopp. Alla andra tankar är uteslutna att tänka även om prognoserna just inom denna Canserform inte är vad man kallar "lysande" goda..
Mvh
Tobbe med familj..