Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Tror att mayro menade att A5xx inte har någon 2.8 sensor. Vilket då gör att det är ännu mer imponerande iochmed skärpdjupet vid 2.8. Låter lovande för nästa set kameror (hoppas bara att de behåller sökaren på A7xxx och A8xx och A9xx). Om jag förstog rätt så var A900/850 de första med feedback på AF signalen eller har jag allt om bakfoten. Men där behöver man ju mikro justering ? Har A550 feedback. Detta skulle om jag förstår det rätt i att det tar lite längre tid att focusera. Eller den är kanske bortkopplad i flerbildsläge. Har du provat det Mayro.
Jag pratade med en del Zieger-tekniker när A700 lanserades och de hävdade just att en av de nya sakerna i A700 var just AF med återkoppling (men vad hjälpte det, det finns mängder av klagomål på felfokuserande A700r trots det). Det var som ni säger A900 som var första modellen de verkligen fick till det i. Det kan vi som har A5xx vara glada åt för som det ofta visat sig med Sony har den teknik de tagit fram i de mer avancerade modellerna förr eller senare sipprat nedåt i sortimentet.