Ahaa.. Det var inte jag som haft bort bilderna.. Dottern hade redan lagt in dom i datorn och tittat osv på dom.......Inte konstigt kortet sedan var formaterat o klart därmed... Undrade hur sjutton jag burit mig åt för "ställa till" med nått sådant som formaterat oavsiktligt efter ha i alla fall haft Sonykameror en tid nu och vet ju hur menyerna är.....
Men trodde
givetvis jag hade "blippat bort" dom av nån underlig anledning då jag skulle ladda in bilderna och dom var borta... Attans ungar...
En sak däremot är inte riktigt ok..
Det är nått fel på kameran (tror jag). .. Fokus stämmer tex inte på lite längre avstånd är min uppfattning.. Korta avstånd märks inte detta så tydligt då man testar som jag gjorde första kvällen. Trodde dåliga ljuset var skäl till lite oskärpa....vad som skett är nog att dom ju sänt kameran i endast sin orginalkartong med enbart omslagspapper runt orginalkartongen .. Ingen yttre kartong som normalt man får med packmatrial därmed som skyddar orginal kamerakartongen.. Utan kantslaget måste slagit rakt in lika hårt i kamerahuset som om kameran utan kartong fått smällen snudd på...... Kartongen var/är i ena hörnet skadad/intryckt. Så kartongen måste ha slagits i rätt hårt då ju hörn är hårdste stället på en kartong varvid något inne i kameran kan ha skadats..och därför nu den spökar med fokuset.. Eller så är det en ej nogrant justerad kamera helt enkelt..
Hursomhelst skall den få åka på kontroll så snart det går så denna sak fixas...Tur Sony har hyfsat korta servicetider...Samt det är garantisak..
Samt tur det inte var världens viktigaste fotande som skedde.. Utan det är ju återkommande tävlingar så man kan göra om det...
Dessutom var detta en tävling så det var ju kasst med fototillfällen,, då det var full rulle hela tiden och man inte fick beträda själva banan för fota "framifrån" medans dom skjuter.. Utan man fick ju enbart vara bakom dom tävlande... Så ryggarna var ju inge skoj direkt att ha på bild... Vilket på sätt o vis var bra det så dom oskarpa bilderna intet gjorde att dom bara kastades just för det ända bara var ryggar... Dessutom var dom flesta enbart "lekbilder" med nya kameran för testa.. HDR var ju lite spännande måste jag säga...
Nån bild blev väl iofs "fungerande".. Skall lägga in nån bild ibland mina bilder vid tillfälle..