Måste säga att denna A550 har förvirrat mig samt ställt till det en hel del.. Har ju haft stenhårda planer att gå mot FF A850......Ja till och med sålt av allt och var väl snuddande klar med att samla peng.... Fattades inte så mycket direkt.. Hade i princip kunnat tagit matpengar och laggt till det som fattades och handlat en A850 idag om det "brunnit under broarna"..
Men..Nu blir det en A550 jag kommer fota med tillsvidare,, Och hoppas efterkommande ersättaren till A700 framöver kommer samt med liknande saker som Live view osv som A550 fast bättre byggd mm än A550 ... ..
Kunde iofs haft min A700 kvar likagärna vet jag ju så här nu.... Men den var ju redan såld och borta.. Så det va ju "kört" som man säger..
För att vara helt ärlig.. Snacka om ambivalent man är...
Men då man ser framstegen i A550 då den dök upp under tiden planerna frodats så kan bara inte en efterkommande ersättare för A700án bli en dålig kamera.. Utan den kommer gissningsvis bli en riktigt bra kamera...Om inte till och med troligen ruggigt bra kamera...
Känns konstigt att byta spår så här bara på sista sekunden.. Så sent som igår var jag rätt säker på A850. Snackade med handlare till o med.i går om köp av A850... Men ville inte ta (låna) det lilla som saknades ur matkassan samt lite ur ena dotterns bankbok...
Sedan svängde det till A550 litegranna ...Och detta sent i går eftermiddag samt kväll...Och då jag såg A550 för under 7000 kr i natt på nätet så klirrade det till i skallen..... Och idag då jag klev upp fanns den kvar.. Så mitt på dagen idag så kunde jag inte hålla mig utan slog till och därmed var planerna ändrade...
Så nu blir det Live view igen.. Och det är en sak jag har saknat sedan min A300..