Bengf
Aktiv medlem
Positiv till allt i A900:n? Har inte hunnit kolla all funktioner i denna bärbara dator, med möjlighet att återge bilder, men så här långt är den riktigt bra.
Den används till det mesta, dock inte till fartdårar till fåglar, det närmaste jag kommer fåglar är i affären, grillad kyckling, den ligger stilla, troligen även lätt att fotografera!
I övrig snabb sport eller hastiga rörelser, inga problem heller, den snabbaste tiden i kamerahuset räcker väl till, minst sagt, men vilka situationer du hamnar i är intressanta att få veta, - med "förflyttar sig fort", då måste det vara en kula från t.ex. en pistol du vill frysa, eller?
A900:n är inte tänkt, att användas vid extrema förhållanden, med blixtsnabba förlopp, som pistolskott eller sjuk räv springer förbi på en meters håll, det är inte mina motiv!
Stum blir man av, förutom sökarens storlek, detaljrikedomen i bilderna, inte märkligt då det är en FF bildsensor, färgdynamiken är även i topp, det räcker för att jag tror på FF!
När priset på en FF D-SLR går ner till ca. 15000:-, alltså nära en avancerad APS-C D-SLR, bör väl valet vara givet?
Vi är snart där!
Ingen dröm!
Jag tror den klarar en luftgevärskula från ett Diana 22.