Annons

Soligor Telekonverters?

Produkter
(logga in för att koppla)
jag gav bort den...

Har tidigare haft flera billiga konverters, bl.a. en soligor.Konstigt att man aldrig lär sig-man får vad man betalar för. Jag gav bort min.Behöver jag säga mer?

I de flesta fall får man vad man betalar för. När det gäller optisk utrustning så går pris/prestanda nästan jämt hand i hand. Så jag skulle inte rekommendera soligors grejjer om du inte skiter i kvaliteten förståss

Jag hade en Soligor 1.7x konverter som jag sålde.
Den gav hyfsade bilder. Det bästa med den var att det var väldigt lätt att ta bort linserna i den, och vips så blev det ett 19mm mellanring istället.

aaah, det där låter ju intressant, är det abra att pilla lite med linserna alltså?

Pilla med linsen....

Jag sålde den till min bror för över 1 år sedan så mitt minne är lite rostigt.
På ena sidan så finns det ett skydd som sitter med 3-4 små skruvar, ta bort det så är du framme vid linsen.
Använd en bra polygrip och skruva loss linsen.
Den kan sitta ganska hårt så var försiktig.
Vill du sen använda linsen igen så är det bara att skruva tillbaka den med fingrarna.
Jag kan låna hem konvertern och ta lite bilder på den så du får se hur jag har gjort. Hör av dig om du vill att jag ska göra det.

_______
Magnus

Köpte en 19-35mm istället...

tjena köpte en 19-35mm Soligor, måste säga att jag är grymmt nöjd med den.

ch3-dia.jpg

bra skärpa så det räcker o blir över...ljuset blev hur bra som..

Okej.. så istället för längre (som du tydligen ville ha) så blev det kortare...hehe :D

Det blir till att krypa närma med 19-35:an ;) :)

Huvudsaken att du blev nöjd. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar