Annons

Handla hos Amazon Sverige - ett exempel

Produkter
(logga in för att koppla)
Det fanns en del lustiga översättningar i det du citerade, men just det där tycker jag verkar helt rimligt. Om lurarna ska kunna laddas när de förvaras i fodralet så måste ju fodralet laddas ibland.

Jag antar att det ändå är batterier man brukar ladda och inte höljen, skal eller något annat paketerat i någon form av omslag. :)

Det sitter batterier i både lurar och fodral, och för att ladda lurarna måste man stoppa dem i ett laddat fodral. Inte alls konstigt.

Både Per och Anders, nu slår ni nog in en massa öppna dörrar. Jag har hörlurarna och vet hur de funkar. Det jag tyckte var kul var bara semantiken och inget annat. :cool:

Bra hörlurar i alla fall men som sagt lite lustiga texter.

Både Per och Anders, nu slår ni nog in en massa öppna dörrar. Jag har hörlurarna och vet hur de funkar. Det jag tyckte var kul var bara semantiken och inget annat. :cool:

Bra hörlurar i alla fall men som sagt lite lustiga texter.
Själv laddar jag aldrig telefonen. Explicit uttrycker jag att det är batteriet i telefonen jag laddar...
Eller, nä!
🤓

Någon som returnerat en vara än? Köpte ett filter som inte passa mig. Slängde dum som jag var förpackningen...

I vanliga fall så brukar det då inte gå att returnera varor. Men hos dom finns det ingen info och att prata med en faktiskt människa verkar omöjligt.

Här kommer ett till exempel, antar jag. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3037222 kostar idag med Sony winter cashback som minst 1190. Amazon.de har det för 922e (inte på amazon.de men svensk VAT > tysk så priset adderas till när man lägger i varukorg och fortsätter) , Amazon.se för 9512,75kr. Just Sonyobjektiv som släpptes runt 2015 är dyrare idag än 2015 hos alla svenska eller finska återförsäljare, inte hos Amazon. Eftersom antingen Megacorps eller stat bestämmer saker tycker jag det är intressant att Amazon med sitt lite putslustiga sätt (maskinöversättning av precis allt inkl pris+valutaomvandlingar) kan väga emot svenska helt mysko priser. Ett annat case in point: Sony FE 70-200/4. Gjord av unobtainium enl alla svenska återförsäljare. Ett totalt annat perspektiv Amazon.se.

Ja, det var superskoj att läsa sweclockerstråden med översättningar när lanserades. Nu är ett kul med ett internationellt företag som inte följer samma regler. Dåligt för ekonomin? Skulle tro att det är en hel del sämre att vi blir fler yngre och fler äldre och färre i skattebetalande ålder : )

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar