Annons

ProveIT söker fotografer (annonsen till höger)

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

erro.se

Aktiv medlem
Någon mer än jag som lite nyfiket klickat på ProveIT's annons i spalten till höger?

Någon mer än jag som lite undrar varför de tycker det är viktigt att den som söker har "Tillbehör som professionell väska..."?
 
Jag tror nog att det tycker det är viktigt att man ser proffsig ut när man träffar deras kunder. Bilderna behöver nog inte bli så bra, bara man ser proffsig ut. :)
 
det borde kanske stå vilka modeller på väskor som räknas som proffsig, så man inte kommer släpandes på fel sorts väska menar jag...

sugen på att söka men saknar proffsig väska tyvärr :-(
 
d-one skrev:
det borde kanske stå vilka modeller på väskor som räknas som proffsig, så man inte kommer släpandes på fel sorts väska menar jag...

sugen på att söka men saknar proffsig väska tyvärr :-(

Kanske är det ungefär såhär:

ica kasse = ej ok

Fjällräven rygga= tveksamt

Valfri väska från tamrac/lowepro = ok

:)
 
Har tyvärr inget vattenpass..ej heller stora minneskort (har bara CF och de är ganska små enl. mig). Har tyvärr dessutom fel kamera, min har 1.3x och ALLA EOS kameror utom 5D har 1.6x.

Suck....är det konstigt att man aldrig får något fotojobb...man har ju fel grejor ;)
 
Det står ingenting om rättigheterna till de bilder man måste skicka in i samband med ansökan. Tillfaller de företaget så kan det ju vara ett fint sätt för dem att få gratisbilder...


Misstänksam? Jag? ;)
 
Jeppe skrev:
Har tyvärr inget vattenpass..ej heller stora minneskort (har bara CF och de är ganska små enl. mig). Har tyvärr dessutom fel kamera, min har 1.3x och ALLA EOS kameror utom 5D har 1.6x.

Suck....är det konstigt att man aldrig får något fotojobb...man har ju fel grejor ;)

Jag har ett 2 meters byggvattenpass liggandes hemma, lite klumpigt att ha med men det är ju ändå ett vattenpass, du skulle kunna få låna den ;-)
 
Visst har en proffsig kameraväska viss betydelse. På den tiden (den analoga) när jag släpade med 2 kamerahus och 4 objektiv + tillbehör köpte jag en begagnad, lite sliten väska av proffsmodell. Ni anar inte vilken service jag fick när jag kom in i en fotoaffär, direkt kom en försäljare fram och erbjöd sina tjänster.
 
Någon som vet hur mycket dom betalar? Fanns ett liknande företag här som hette 360 ngt och dom ville bara ge en 700+moms per uppdrag.
 
Någon som varit i kontakt med Prove iT ?
Skulle vara intressant att höra ifall någon varit i kontakt med annonsören Prove iT th

Försökte få fram information om vad de kan erbjuda utan att lyckas något vidare.

Varningsklockorna ringde så det stod härliga till när jag pratade med dom över telefon. Rätt person skulle ringa upp mig efter mötet. Så får vi se hur det går..
 
För någon månad sedan kontakatade jag dem.

De ville ha lite bilder så jag skickade in ett par på byggnader och interiörer.

Efter ett tag hörde de av sig och tackade för bilderna och ansökan. De skulle titta på alltihop och höra av sig. Det har de inte gjort!

Så de är i mina ögon inte i ett läge där de kan kräva så mycket...

Även om de tyckte att jag inte höll måttet, hör man av sig och tackar för visat intresse men meddelar att man inte är intresserad... Åtminstone om man är en seriös arbetsgivare...
 
Mio L. skrev:
Även om de tyckte att jag inte höll måttet, hör man av sig och tackar för visat intresse men meddelar att man inte är intresserad... Åtminstone om man är en seriös arbetsgivare...

Tyvärr är det väldigt många som inte hör av sig om dom inte är intresserade..
 
Jo tyvärr är det nog så...

Men å andra sidan tycker jag det är bra för då vet JAG ju att jag inte vill jobba för dem, och slipper bli besviken för att jag inte fick jobbet...
 
Läser man annonsen framstår bolaget som ytterst seriöst, om än att väskan man använder har liten betydelse.

Men visst är dom inte seriösa så är dom inte. Men det lär nog vara en del som söker till dom och därför kanske dom prioriterar ner att höra av sig till dom som kanske inte "håller måttet" enligt deras standarder.
 
Skit samma. Det tillhör god ton att man hör av sig efter att någon lämnat en intresseansökan. Har någon gjort sig besväret att söka är det minsta man kan göra att skicka i alla fall ett mail som svar. Sedan tror jag nog att de är ett seriöst företag ändå, bara lite kass etik.
 
Utan att lämna ut uppgifter om deras policy
(sekretessavtal!) kan jag bara nämna att för mig var det helt ointresant.

Att någon yrkesfotograf skulle nappa har jag mycket svårt att tro.

Trevliga killar men villkor och policy....
 
Mäktig kravlista.....
Om man nu gör en så här seriös kravspecifikation, så bör man återkomma till de som söker med en lika seriös ton även om den sökande inte är intressant för dem....
 
Tyvärr beter sig många företag precis likadant - snygga platsannonser men inga svar på ansökan om man inte är intressant. Själv tycker jag det är väldigt dålig stil, det skulle inte kosta mycket att skicka ut ett standardmail/brev och undvika att personer sitter och väntar i onödan på ett viktigt besked som aldrig kommer. Väldigt vanligt som sagt men kan för mig antyda att det kan finnas brister i personalpolitiken.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.