Makten
Aktiv medlem
Jo, den kunde ha FF-sensor;-) För min del känns det rätt värdelöst att adaptera massa stora och tunga FF-objektiv till en kamera med en fjärdedel så stor sensor.Bättre kan det inte bli.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo, den kunde ha FF-sensor;-) För min del känns det rätt värdelöst att adaptera massa stora och tunga FF-objektiv till en kamera med en fjärdedel så stor sensor.Bättre kan det inte bli.
Verkar riktigt läcker och skulle kanske kunna ersätta 20D som andrakamera... Men jag är ny på det här med m42/FD osv. Vilka objektiv kan man sätta på en GF1? Tänkte man kunde leta upp lite billiga äldre gluggar att komplettera den medföljande pannkakan med...
Det var dock några sanslösa priser om de inte har T/S (lut/skjut) vilket det faktiskt inte ser ut som den här gången heller (vad tänker de med?).Novoflex har sprecis släppt info att dom kommer släppa/göra 11 adaptrar till microfourthirds med följande fattningar:
---
http://www.dpreview.com/news/0909/09091101novoflex.asp
Novoflex har sprecis släppt info att dom kommer släppa/göra 11 adaptrar till microfourthirds med följande fattningar:
Nikon F
Pentax K
Sony/Minolta Alpha
Minolta MD
M42
Leica M
Leica R
Canon FD
Contax/Yashica
Olympus OM
T2
http://www.dpreview.com/news/0909/09091101novoflex.asp
Det var dock några sanslösa priser om de inte har T/S (lut/skjut) vilket det faktiskt inte ser ut som den här gången heller (vad tänker de med?).
...
Om man förstört förskjutningsmöjligheterna genom att minska objektivfattningens diameter alltför mycket vet jag dock inte men blotta det faktum att de överhuvudtaget verkar ha ändrat den inger onekligen vissa farhågor i den riktningen. Varför lades det ner utvecklingspengar på det för övrigt, fattningens diameter sätter ju inte några som helst gränser för någonting så länge någon annan del av objektivet ändå har större diameter
.
Åker men till NYC och köper den med 20/1.7 på B&H får man med dagens kurs pynta 7Kkr för kalaset, inklusive NYC VAT.
Jag gissar på ett pris på 9990:- här.
Har beställt en med 20mm från Japan.
Antar du har beställt en som stödjer internationell firmware och har engelskspråkig meny. Vad gav du för den och vet du om den är tillverkad i Kina eller Japan?
Inte helt gratis men man 'sparar' 3Kkr som man kan köpa flygbiljett för. Köper man lite mer grejor blir hela resan 'gratis' me hotell å allt. Dessutom är ju NYC en 'hyfsat' trevlig stad att besöka med minst sagt mycket att plåta.Gratis åka till NY å köpa kamera?
Tänker främst på ett alternativ till:
Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45/2,8 ASPH MEGA OIS
som idag är listad på ca 10.000:-