Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Panasonic DMC-GF1 (Lumix G 20mm ƒ/1,7 & Leica DG Macro-Elmarit 45mm ƒ/2,8 Asph./MEGA

Tvärtom!
Man har kvar kakan samtidigt som man ha käkat upp den... (o:

-Patrik, kan du inte skapa ett album för bilder med GF1:an?
Vad är det för fattning på Sigmat och var köpte du adaptern?



En sådan förfrågan kan man inte tacka nej till. Ett GF-1 album låter som en kul idé med lite info om bildens förutsättning etc.

Jag har inte adaptern ännu men som jag läste i tråden skall det nog inte vara något större problem att hitta för Nikon som detta är. Synd att att gluggen inte har stativfäste ;) - Jelu det borde väl bli motsvarande 100/2.8 FF och Sigman är ju skarp i mitt från 1,4 ...

En optik som är verkligen liten (mindre än 20/1,7 och rätt bra) är Pentaxpannkakan 40/2.8 Limited och tididgare kostade den bara drygt 2000 sek. Byggd helt i metall.
 
Jag velar fortfarande mellan att införskaffa en S90 eller en GF1! Är rädd för att jag kommer att tycka att GF1:an är för stor och klumpig hehe.
 
Testade GF1:an i min hemmastudio men den trådlösa sändaren passar bara nästan i blixtskon. Är det andra mått på Panasonics sko jmfr med Nikon? Istället löste jag de extrena blixtarna som slavar från kameran inbyggda blix men då blev blixtsynktiden superlång...? Rent optiskt blir det toppenresultat med 20/1.7 även om arbetsavståndet blir väldigt kort.
 
Nu är det problem här. Varit jättesugen på en S90 i månader sen jag läste första nyheten men så har jag läst de strålande testerna om GF1, S90 vinner på ficklitenhet men GF1 har ju systemkamerakvalitet i nästan fickformat, ...svårt val.
Å så har vi G10 men den är väl klumpigare än GF1 me pannkakan?
 
Nu är det problem här. Varit jättesugen på en S90 i månader sen jag läste första nyheten men så har jag läst de strålande testerna om GF1, S90 vinner på ficklitenhet men GF1 har ju systemkamerakvalitet i nästan fickformat, ...svårt val.
Å så har vi G10 men den är väl klumpigare än GF1 me pannkakan?

G10: seg AF, inte i närheten av samma kvalitet..
Möjligt att den är lite kortare.
 
Gud va jobbig kameramarknaden är just nu. Är pesperat efter ett litet komplement till min 1D mkII men vad ska man ta? Har kikat lite på PEN:en mycket för att den är så snygg i vitt men har förstått mer och mer att den kanske är snyggare än bra. Nu kommer denna, har trott att den är som EP-1an fast med panasonicmärke vilket inte verkar vara fallet. Kan dock inte säga att jag är så förälskad i den. Får se hur det känns när man sett nått seriöst test av den, typ FOTO.

Hur är den jämfört med Ricoh GR III? Det är en kamera som verkar bra, lite skrap extremt snabb mindre och lite billigare. Dock är det ju inte en DSLR.
 
Gud va jobbig kameramarknaden är just nu. Är pesperat efter ett litet komplement till min 1D mkII men vad ska man ta? Har kikat lite på PEN:en mycket för att den är så snygg i vitt men har förstått mer och mer att den kanske är snyggare än bra. Nu kommer denna, har trott att den är som EP-1an fast med panasonicmärke vilket inte verkar vara fallet. Kan dock inte säga att jag är så förälskad i den. Får se hur det känns när man sett nått seriöst test av den, typ FOTO.

Hur är den jämfört med Ricoh GR III? Det är en kamera som verkar bra, lite skrap extremt snabb mindre och lite billigare. Dock är det ju inte en DSLR.

EP-1 har alltför långsam AF.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.