Sådärja!
Nu har jag landat och förmodligen rett ut alla vitala inställningar med den nya P900. Det gäller att superkolla både i photoshop och skrivarens inställningar så att ingenting krockar och blir fel. En pytteliten ändring här och där kan ställa till problem.
Nu verkar allting stämma med rymder, profiler, softpoofing, kalibrering, bockar i rutor och andra diverse parametrar.
Bl.a har jag lyckats mycket bra med några porträtt vilket alltid är kritiskt. Bilder på människor går alltid att referera till så att avvikelser i hudton, hår, ögon mm märks tydligt. Till skillnad mot t.ex landskap och natur där betraktaren knappast märker om färger och kontrast mm. inte är autentiska.
Jag har god hjälp av min dotter som har ett fint öga för att bedöma bilder. Hon ser omedelbart om det finns ett stick i bilden som bör rättas till. Jag ser det först när hon påpekar det. Det är nog lätt att man blir lite hemmablind.
Visst går det att lära gamla hundar att sitta, även om det tar tid.
När det gäller bläck så kanske det är lika bra att beställa hela batteriet samtidigt inför första bytet efter initieringen.
Förvarar man patronerna svalt så bör de hålla länge även om vissa av dem har mindre åtgång antar jag.