Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Skickat massor med A2 papper och väldigt få transportskador genom åren, det beror ju naturligtvis på hur det packas.
Är det synlig transportskada anges det när man som kund hämtar ut och självklart får kund ny förpackning om det skulle uppstå skada på pappret.
Högkvalitetspapper kostar mer, men ”svindyrt”?
Sedan vet du väl att Canson inte tillverkar något eget inkjetpapper, du kan köpa samma papper, med annat namn på lådan till lägre pris
Nä jag vet inte att Cansons papper finns billigare i andra förpackningar. Synen på priser är relativ eller hur?
Kan du berätta var du jobbar då om jag skulle behöva och inte hittar hos Scandinavian, Det är ju även så att jag sett exempel på just knäckta hörn i någon video och det var väl i USA eller England, så att detta verkligen är ett problem beroende på företag kan vi nog trots allt utgå från och Cyberphoto är ju tydligen heller inget undantag.
J O skriver ju dessutom följande i tråden oven:
"Cyberphoto gav mig en duktig rabatt på papper, rullpapperet var slut men de skickade med en kartong A2 för reducerat pris i stället. När det visade sig att kartongen var transportskadad i ena hörnet så skickade de omgående en ny. Så nu har jag 50 st ark att printa på (även om en del av dem är skadade i ett hörn). "