Nu står det en P900 och blänker här intill datorn.
Det gick smidigt att komma igång med den nya skrivaren tycker jag.
Utskrifternas färg och kontrast verkar skilja en del från Canon PRO-10S vilket förmodligen delvis beror på att bläcket är annorlunda.
Det känns som att intensitet, kontrast och mättnad behöver lite mer boost i P900.
I vilket fall som helst så ser det bra ut.
Ända krånglet hittills är att pappersmatningen är känslig för buktande papper.
Arken måste vara helt plana för att bläcket inte ska kladda i kanten på papperet.
Cyberphoto gav mig en duktig rabatt på papper, rullpapperet var slut men de skickade med en kartong A2 för reducerat pris i stället. När det visade sig att kartongen var transportskadad i ena hörnet så skickade de omgående en ny. Så nu har jag 50 st ark att printa på (även om en del av dem är skadade i ett hörn).
Vad jag kan förstå så är en hel del funktioner och inställningar automatiserade eller borttagna i de nya Epson-skrivarna.
Det verkar som att det mesta ställs in efter vald ICC-profil och pappersval (media). Bl.a så är "platen gap" bortrationaliserat, förmodligen sörjt av ingen.
Bilden på
korpen kan vara knepig att skriva ut på papper eftersom skärm och utskrift skiljer sig åt. Särskilt vid denna typ av bilder med teckning i hela registret från svart till vitt.
Med skärmkorrektur för pappersprofilen (premium glossy), generöst med ljus, skärpa och mättnad tills skärmen lyste som värsta flipperspelet så blev utskriften riktigt bra.
Visa bilaga 170475