Annons

<Officiell A700-tråd> SONY A700 lanserad!

Produkter
(logga in för att koppla)
Johan_Hackman skrev:
Jag har ännu inte sett att man kan "zooma digitalt", dvs "croppa" i Photoshop, och få bättre detaljrikedom genom det dubbla antalet pixlar. I teorin bör det bli så, men jag menar i praktiken.

Johan

Uh?


har du en bild med 6MP and en med 12MP så har du mycket fler pixlar att leka med, jag ser skillnad på 10 och 12MP, fast då får jag anstränga mig ;) eller så inbillar jag mig bara.
 
Detta är förmodligen en diskussion som förtjänar en egen tråd, men jag hävdar att jag inte "ser någon skillnad" mellan 6Mp och 12Mp i fråga om detaljrikedom då det gäller min D7D och min A700. Jag har även jämfört bilder från Nikon D200 och D80 med mina egna och inte sett att ett större antal pixlar skulle innebära någon fördel.

Jag kan ha fel och jag kan komma att ändra åsikt inom kort, så ta min fråga för vad den är. Har du själv upplevt att fler antal pixlar varit en fördel, Kristoffer? Om jag inte har fel har du gått från D5D till A700?

Johan
 
Men titta på mätning av upplösningen hos vilken fotosite som helst på nätet, eller skriv ut en "upplösnings karta" själv , det är en sådan med massa linjer och cirklar och testa själv! :)
 
Johan_Hackman skrev:
"Testa själv" är väl inget bra svar på min fråga om dina erfarenheter av två kameror med olika upplösning, Kristoffer? :)

Johan

Men de var väl inte ett svar på den frågan kanske ;)

Högre upplösning pixlar per ytenhet ger mer detalj upplösning, annars är det bästa att man kan croppa mer, eftersom jag sällan skriver ut störreän A3 så... nyttjar jag inte denna upplösning till max alltid.

Det jobbiga är större filer.
 
Maffe skrev:
a700 har DMF precis som 5/7D har.

Det är fler än en som missat DMF och hur smidigt det är. Jag har träffat flera 7D ägare som inte upptäckt detta (de kan inte läst manualen).

Var i Sony-shoppen i Stockholm idag och kollade på A200 också. Den däremot verkar inte ha DMF. Det verkar i så fall vara den enda modellen som sknar detta då A100 också har funktionen.

Med DMF så förlorar ju en speciell knapp för AF på/av lite av sin tjusning. DMF är mycket smidigare.
 
Nu blir A700 billigare!

Enligt personalen hos Sony Center i Stockholm, kommer man att få 1800:- i cash back om man köper en A700 fr.o.m. 1:a februari.

Synd alltså att handla i morgon om någon nu tänkt det!

Så det verkar till slut som om priserna är på väg nedåt en liten bit, till omkring 12000 spänn!
 
Schappe skrev:
Någon som vet var man kan hitta info om "Kick back:en"? Var, när o hur den gäller?

M V H Peter

www.cyberphoto.se

Kolla på A700-paketet med 18-70 eller ta kontakt med cyberphoto direkt

------------------------------------------------
1800 kr tillbaka!
Från den 1 februari – 31 maj 2008 erbjuder Sony alla som köper A700 tillsammans med valfritt Sony objektiv 1800 kronor tillbaka i form av kontanter insatta på deras konto.

Ladda hem kupongen här eller gå in på www.sonycashback.net
-------------------------------------------------
 
Jag fick in 1800kr idag från Sonys cash-back kampanj.

Jag köpte min Alpha-700 med 16-105 optiken 1 feb. Läste om kampanjen två dagar efter...

Antar att jag haft min tur för 2008 nu.


Patrik
 
Gratulerar!

Jag antar att du först fick skicka in Cash-back kupongen och en kopia på inköpskvittot för att få detta, eller?
 
Nån som har koll på hur man kan se hur många exponeringar som gjorts på sin a700?

Jag stoppade in ett gammalt kort så nu börjar den räkna på 3700+

Finns säkert nån fiffig knappkombo att hålla in så visar den upp siffrorna
 
Igår var jag på MediaMarkt i Norrköping för att klämma på en Nikon D300 (jag är Nikonanvändare). De hade också en Sony A700 som jag testade med 70-200/2.8 och ZA 135/1.8. Jag blev mycket imponerad av A700. Sökaren är stor och AF snabb även med skruvobjektivet ZA 135/1.8. Jag är inte van med Sonys menyer men jag upplevde dessa ganska enkla.

Jag har tidigare även använt Contax C/Y och Contax N så det är naturligtvis intressant med Zeissoptiken till Sony. Är det någon här som vet någonting om kommande Zeiss gluggar?

Ni på Sonyforumet vet naturligtvis att A700 är en förträfflig kamera men jag kände för att ventilera min åsikt som Nikonanvändare.
 
Piscovery skrev:
Igår var jag på MediaMarkt i Norrköping för att klämma på en Nikon D300 (jag är Nikonanvändare). De hade också en Sony A700 som jag testade med 70-200/2.8 och ZA 135/1.8. Jag blev mycket imponerad av A700. Sökaren är stor och AF snabb även med skruvobjektivet ZA 135/1.8. Jag är inte van med Sonys menyer men jag upplevde dessa ganska enkla.

Jag har tidigare även använt Contax C/Y och Contax N så det är naturligtvis intressant med Zeissoptiken till Sony. Är det någon här som vet någonting om kommande Zeiss gluggar?

Ni på Sonyforumet vet naturligtvis att A700 är en förträfflig kamera men jag kände för att ventilera min åsikt som Nikonanvändare.
--------------------------------------------------

Håller med dig Patrik(kör också Nikon) men Sonys A700 är en riktigt intressant och användarvänlig kamera..inte den snyggaste kameran men jäklar skön o använda(personligt)...underbart batterigrepp(dock blir kameran väldigt stor)..det som jag tycker gör den riktigt intressant e den inbyggda bildstabiliseringen och Zeiss gluggarna...En A700 med Zeiss 24-70/2,8,85/1,4 och Sonys 70-200/2,8 hade varit riktigt fint...kommer det en Zeiss vidvinkel till Sony(typ Nikons 14-24) så skulle jag blir riktigt sugen på att hoppa på Sonytåget....jag är redan sugen(står i valet om jag ska köpa en D300 eller hoppa på Sonytåget)

Länk med bilder(A700+nya Zeiss 24-70/2,8)

http://www.dyxum.com/dforum/forum_posts.asp?TID=27565&PN=1
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.